fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית בית שאן נבחר לאחד מ- 70 המשפיעים בהתחדשות עירונית

הפרויקט, שבוצע מטעם הפורום הישראלי להתחדשות עירונית "מגדילים", בחן אלפי מועמדים בקטגוריות שונות, ובחר ברפאל בן שטרית, בשל פעולות שביצע לתנופת והתחדשות העיר
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)

הפורום הישראלי להתחדשות עירונית "מגדילים", פרסם היום את רשימת 70 האנשים המשפיעים ביותר על ההתחדשות העירונית בארץ, ביניהם שרים, ראשי ערים ונבחרי ציבור. בין 70 המשפיעים נבחר ראש העיר בית שאן, רפאל בן שטרית. בהודעת "מגדילים" נמסר כי: "אלפי הצעות, המלצות ומועמדויות הוגשו ונבחנו במסגרת הפרויקט הראשון בארץ לבחירת האנשים המשפיעים ביותר בתחום ההתחדשות העירונית, מתוכם נבחרו 70 המובילים".

רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)
רפי בן שטרית (צילום דוברות העירייה)

בין נימוקי הבחירה, נכתב כי בן שטרית: "נולד וגדל בבית שאן ומי שעומד היום בראשה של העיר, אותה הוא מוביל לתנופת פיתוח  והתחדשות. מיקומה של העיר וצפי הפגיעה בתושבים ובמבנים בשעת רעידת אדמה, לצד הצורך להצעיר את האוכלוסייה, הביאו אותו לקדם פעולות להרחבת שטחי העיר והתחדשותה העירונית".

עוד צויין כי הוא הכריז בעבר  ש"בית שאן היא לא עיר של מסכנות", ודרש ממשרדי הממשלה לסייע בפיתוחה: "בין היתר, בתוך 4 שנות כהונתו, הוציא היתרי בנייה למאות יחידות דיור, קידם יח"ד חדשות במסגרת "מחיר למשתכן" ושתי שכונות חדשות הכוללות אלפי יח"ד", נכתב בנימוקי הבחירה, "מוביל תכנון חדש בעיר הכוללת מדיניות בנייה לגובה וחידוש מרקמים ותיקים. במקביל, מתמודד עם חוסר הכדאיות של תמ"א 38 בפריפריה ופעל לבצע חיזוק ושיפורי בטיחות במתחמים שונים בעיר ובמוסדות חינוך. במהלך השנה החולפת קרא ליזמים לבוא בהצעות לתכנות פינוי בינוי בעיר, אחת מאלו שהוגשו לו כוללת כ-2000 יח"ד".

נימוקי בחירה התייחסו גם לפעילותו לפיתוח עוגנים כלכלים והרחבת העיר: "פעל להרחיב את הכדאיות הכלכלית להשקעות בעיר, באמצעות פיתוח ציר 90 וקידום תוכנית לסיפוח שטחים חקלאים מקיבוצי מעמק המעיינות והפשרתם לבנייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות