fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תופעה מסוכנת שהולכת ומתרחבת"

עפולה לוקחת חלק בפרויקט של משרד הרווחה בשיתוף עמותת אור ירוק במסגרתו מחזירים למסלול נערים סוררים שנתפסו נוהגים ללא רישיון נהיגה
נער שנתפס בקלקלתו (צילום: רועי פלצמן)
נער שנתפס בקלקלתו (צילום: רועי פלצמן)
נער שנתפס בקלקלתו (צילום: רועי פלצמן)
נער שנתפס בקלקלתו (צילום: רועי פלצמן)

שירות המבחן לנוער במשרד הרווחה בשיתוף עמותת אור ירוק, פתחו לאחרונה כ- 30 קבוצות נהיגה במבחן ברחבי הארץ, קבוצה אחת מהן בעיר עפולה. הקבוצות מונות כעשרה בני נוער כל אחת, אשר נתפסו נוהגים ללא רישיון נהיגה. אחת המטרות המרכזיות של הקמת קבוצות אלו היא להחזיר את בני הנוער למסלול של שמירה על כללי בטיחות, זהירות בדרכים ולקיחת אחריות.

הקבוצות מועברות על ידי קצין מבחן מטעם שירות המבחן לנוער במשרד הרווחה המביא איתו ידע רב בטיפול בנוער עובר חוק, אליו מצטרף מומחה לנהיגת צעירים ובטיחות בדרכים מטעמה של עמותת אור ירוק. התכנית כוללת עשרה מפגשים בני שעה וחצי, כאשר השאיפה היא שהנערים ייקחו אחריות על העבירה שביצעו ויגיעו להבנה של חומרת המעשה וההשלכות הקשות שעלולות להיות לו, כמו גם יילמדו וירכשו מיומנויות נהיגה והתנהגות נכונה כנהגים.

בסקר שנערך בשנת 2014 על-ידי עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה נמצא כי 31 אחוזים מבני הנוער בישראל שאין להם רישיון הודו כי הם נוהגים או נהגו ברכב בטרם הוציאו רישיון נהיגה כחוק. עוד נמצא בסקר, כי 36 אחוזים מבני הנוער מכירים מישהו שנוהג ברכב ללא רישיון נהיגה.

עמותת אור ירוק "ושירות המבחן לנוער במשרד הרווחה מדגישים: "זוהי תופעה מסוכנת שהולכת ומתרחבת בקרב בני נוער מדן ועד אילת. כדי להילחם בתופעה מסכנת חיים זו, על המדינה להגביר את ההסברה והלימוד בבתי הספר והתיכונים, כי נהיגה ללא רישיון וללא הידע והיכולות שיש לנהג שקיבל את רישיונו, מסכנת את חיי הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. במקביל יש להגביר את האכיפה כנגד נערים שבחרו לעלות על ההגה, מבלי שהוציאו רישיון נהיגה בחוק.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות