משתתפים במרוץ (צילום אביתר פרץ)
משתתפים במרוץ (צילום אביתר פרץ)

 סובב אופיר מוכר במגוון הרכב של סגנונות הרכיבה עבור כל הרוכבים, וכולל מסלולי רכיבת שטח אתגריים, החל ממסלולי 5 ק"מ ועד 50 ק"מ הארוך. כולם סובבים את ביתו, כמו גם את ערכיו של אופיר רמות ז"ל, בן מושב רמת-צבי, אשר נהרג בתאונה חקלאית והיה מראשוני רוכבי אופני השטח באזור.

 מועצה אזורית הגלבוע, והעומד בראשה עובד נור, שמו לעצמם מטרה לטפח את הספורט העממי והתחרותי במועצה, וסובב אופיר הוא ביטוי לשותפות העמוקה בין המועצה לבין מועדון האופניים, המשפחה, והפעילות בשטח. ראש מועצה, הקפיד גם השנה לקחת חלק אקטיבי באירוע, כאשר רכב במסלול ביחד, עם בנותיו ואשתו שאף זכתה לעלות על הפודיום במקום השני במקצה "רכבת ניצחת", מקצה מדידה ייחודי לנשים בחסות אתנה. יחד אתם בדבוקה היה גם שניר פרידמן, מנהל מרכז הצעירים בגלבוע. בסוף הרכיבה אמר עובד נור כי "ספורט בגלבוע, זה תמיד מעבר למאמץ הגופני. זה חייב להיות משהו עם משמעות ערכית גבוהה. האירוע הזה וכל מי שנוטל חלק בו כמארגן וכמשתתף, הוא תמצית הישראליות היפה והטובה עם כל הערכים הנפלאים המאוגדים בו".

 כל הכנסות האירוע מוקדשים לטובת תלמידי ביה"ס "יובלים" מעפולה-עלית, שהוא ביה"ס לילדים הסובלים משיתוק מוחין. חלק מילדי ביה"ס אף השתתפו באירוע ורכבו עם שאר הרוכבים, כשלצורך כך הם נעזרו בעמותת "אתגרים", ויחד עמם דיוושו באופני היד (תלת אופן) הייחודיים לבעלי מגבלות פיזיות.