fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כפה על אשתו גירושין, וירצה מאסר בפועל

בית משפט השלום בנצרת גזר על נאשם תושב נצרת 4 חודשים מאסר בפועל ופיצוי כספי לאשתו לשעבר בסכום של עשרת אלפים שקלים לאחר שהורשע בהתרת קשר נישואין בעל כורחה. בית המשפט: "הנאשם נישא מחדש ולא ניזוק כלל. מאידך,המתלוננת במיוחד בחברה המסורתית בה היא חיה, תישא עד סוף ימיה את תוצאות מעשיו"
רעלה- אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

סגנית נשיא בית משפט השלום בנצרת השופטת לילי יונג גפר גזרה עתה על הנאשם סאמי חרבג'י בן 31, מנצרת, אשר הורשע בעבירה של התרת קשר נישואין על כורחה של האישה, את העונשים הבאים: מאסר בפועל של 4 חודשים אשר לא יוכל לרצותו בעבודות שירות; מאסר על תנאי של 9 חודשים, ופיצוי למתלוננת בסך 10,000 שקלים.

מעובדות כתב האישום עולה כי בשנת 2009, במהלך דיון בבית הדין השרעי בנצרת, גירש הנאשם את אשתו המתלוננת לה היה נשוי מאז חמישה חודשים בלבד ומר לה בערבית "מגורשת" שלוש פעמים, וזאת ללא הסכמתה ומבלי שהיה ברשות הנאשם פסק דין של בית משפט או בית דין מוסמך, המחייב את המתלוננת בהתרת הנישואין. בתאריך 24.5.10 אישר בית הדין השרעי בנצרת את הגירושין.

 לחובת הנאשם הרשעה משנת 2010 בגין תקיפת בת זוג, היא המתלוננת בתיק זה ובגינה ריצה מאסר בפועל למשך שלושה חודשים על דרך של עבודות שירות.

 השופטת יונג גפר ציינה כי נדמה כי לא ניתן להפריז בחומרת העבירה. מדובר במעשה חד צדדי שיש בו כדי להשליט בדרך של אלימות מילולית את רצונו של אדם על זולתו, תוך התעלמות מוחלטת מזכויותיו ומכבודו של אותו אדם, תוך העמדת המתלוננת בפני עובדה מוגמרת, בלא שאפילו בית הדין השרעי יוכל לסייע בידה.

יש לזכור כי הנאשם המשיך בחייו באין מפריע, הוא נישא מחדש והקים משפחה חדשה ולא ניזוק כלל וכלל ממעשהו – להפך. מאידך, המתלוננת, במיוחד בחברה המסורתית בה היא חיה, תישא עד סוף ימיה את תוצאות מעשיו של הנאשם, תתקשה להקים משפחה חדשה על אף גילה הצעיר ותיאלץ להתמודד עם הסטיגמה מחד ועם הקושי הכלכלי מאידך, תוך שהיא מגדלת לבדה את בנה, בלא כל תמיכה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות