fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירידה של 12 אחוז בפשיעה בצפון

הבוקר הוצגו נתוני דוח הפשיעה במגזר הערבי בצפון, לשנת 2012. מפקד המחוז ציין כי שיעור מחזיקי אמצעי הלחימה גדל השנה, ואמר כי במהלך השנה החולפת נתפסו 653 אמצעי לחימה, כאשר מתוכם 22 אחוז בנצרת ו-15 אחוז בשפרעם
ניצב רוני עטיה
רצח באור יום הוא זילות לאזרחים. ניצב רוני עטיה (צילום: דוברות מחוז צפון)

מנתוני דו"ח הפשיעה במגזר הערבי בצפון, לשנת 2012, הסתמנה ירידה של 12 אחוז בפשיעה הפלילית, הכוללת עבירות של סחיטה באיומים, הנחת מטענים וביצוע ירי. הנתונים הוצגו במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה היום (ראשון), במחוז הצפוני של המשטרה, בהשתתפות מפקד המחוז, ניצב רוני עטיה, קצין אג"מ נצ"מ אלי קריספין, קצין מחוזי של התחבורה נצ"מ יוסי חתוקה וקציני משטרה.

בדו"ח נתוני הפשיעה צויין כי מרבית האירועים הפליליים אירעו בכפרים עילוט, שפרעם, ראמה וטובא-זנגריה. כמו כן הוסבר, כי כפרים אלה היוו יעד עיקרי להורדת רמת הפשיעה, כאשר לצורך כך, הציבה המשטרה נקודות שיטור קהילתי וכן יחידות מיוחדות למיגור הפשע. ירידה בשיעור מעשי רצח.

ירידה בשיעור מעשי רצח

ניצב רוני עטיה
כל התיקים יפוענחו. ניצב רוני עטיה (צילום: דוברות מחוז צפון)

בעבירות רצח, חלה בשנה החולפת ירידה של 20 אחוז, בעיקר בתחום פגיעות בנפש עקב נקמה בין חמולות על רקע סכסוכים. מפקד המחוז ציין כי לצורך הורדת שיעור זה, הופעלו סוכנים בשטח. לדבריו, גם אם תיקי פשע של רציחות אינן תמיד מפוענחים, תיקים אלה מגיעים בסופו של דבר לפענוח בעזרת חוקרי משטרה מיומנים והודות לעבודה מודיעינית.

עליה בשיעור החזקת אמצעי לחימה
ניצב עטיה ציין כי שיעור מחזיקי אמצעי הלחימה גדל השנה, ואמר כי במהלך השנה החולפת נתפסו 653 אמצעי לחימה, כאשר מתוכם 22 אחוז בנצרת ו-15 אחוז בשפרעם.

תאונות דרכים
שיעור תאונות הדרכים שאירעו בשנת 2012, במגזר הערבי, בכבישי הצפון, הסתכם בירידה של כ-12 אחוז, ולהערכת מפקד המחוז, נתון זה לא מעודד במיוחד. "יש אמנם ירידה בשיעור תאונות הדרכים, אבל זה לא מספיק. ירידה זו נזקפת למאמצי המשטרה, באמצעות הסברה, שיתוף פעולה עם הרשויות והתקשורת", סיכם עטיה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות