fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות האיומים: מפגן תמיכה בכומר התומך בשירות הלאומי לערבים

בצל הסערה המתגברת בנושא גיוס צעירים נוצרים לשירות האזרחי-לאומי התקיים אתמול (ג') מפגש מיוחד בין מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי לכומר ג'ובראיל נדאף שהביע לא מכבר את תמיכתו בשירות צעירים נוצרים-ערבים בשירות הלאומי
מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי עם הכומר ג'ובראיל נדאף.
מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי עם הכומר ג'ובראיל נדאף (צילום: יוסי בן חמו)

הרחוב הנוצרי-ערבי גועש ורועש בימים האחרונים סביב שאלת גיוס צעירים לשירות הלאומי. לאור המצב החמור והאיומים הרבים שהופנו כלפי הכומר ג'ובראיל נדאף שהביע את תמיכתו בשירות צעירים נוצרים-ערבים בשירות הלאומי ולאור האיומים שהופנו כלפי מתנדבים נוצרים- ערבים בשירות האזרחי-לאומי, נפגש אתמול (שלישי) מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי עם הכומר ג'ובראיל נדאף.

לפני מספר שבועות התקיים בנצרת עילית כנס הסברה לצעירים נוצרים בהשתתפות נציגי משרד הביטחון. על פי הנטען, בכנס עודדו הנוכחים את בני הנוער הנוצרים להתגייס לצה"ל ולשירות הלאומי. הדבר עורר את חמתם של אנשי דת וגורמים במועצת העדה שקראו להחרים את כל מי שהשתתף באירוע. לאחר הכנס החלה סערה בכל המגזר הנוצרי והתלהמות כלפי כל מי שלקח חלק באירוע. רבים ממתנדבי השירות האזרחי-לאומי מהעדה הנוצרית ספגו גידופים וחשו מאוימים לאור האווירה השוררת במגזר.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי,שר-שלום ג'רבי יחד עם הכומר ג'ובראיל נדף, הכומר אנדרואווס והכומר דוסיתיוס
מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי,שר-שלום ג'רבי יחד עם הכומר ג'ובראיל נדף, הכומר אנדרואווס והכומר דוסיתיוס (צילום: יוסי בן חמו)

הכומר ג'ובראיל נדאף שהשתתף בכנס ספג באופן אישי עלבונות, השמצות ואיומים. הופץ נגדו סרטון באינטרנט ומייל הקורא לכולם להכניסו ל"רשימה השחורה" ונמסר לו כי לא תאושר כניסתו לכנסייה.

בעקבות כך ולאור הפניות הרבות שהגיעו למנהלת השירות האזרחי-לאומי של מתנדבים שספגו גידופים הגיע מנכ"ל המנהלת, שר-שלום ג'רבי לנצרת על מנת להביע את תמיכתו בכומר ג'ובראיל על עמידתו האיתנה ועל תמיכתו הבלתי מתפשרת בשירות צעירים נוצרים לטובת החברה והקהילה בישראל.

במפגש נכחו גם הכומר אנדרואווס, כומר בכנסיית הבשורה האורתודוכסית, הכומר דוסיתיוס, כומר העדה האורתודוכסית בכפר כנא ועוד מכובדים נוספים ונציגים בכירים ממנהלת השירות האזרחי-לאומי. במהלך המפגש סקר ג'רבי בפני הכומר ג'ובראיל את נושא השירות האזרחי-לאומי במגזר הערבי וסיפר לו על מסלולי השירות השונים. כמו-כן הביע את תמיכתו בפעילותו הרבה של הכומר למען הצעירים שהביעו רצון להתנדב בשירות האזרחי-לאומי.

הכומר ג'ובראיל נדאף הודה לשר-שלום ג'רבי על הביקור החשוב וציין כי הוא מחזק אותו ויסייע לשיתוף פעולה טוב יותר ויעיל בעתיד.  הכומר ג'ובראיל: "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ושלטון דמוקרטי אשר מחויב לשמור על חופש הבחירה של כלל אזרחי המדינה ובדגש על תרומת הצעירים בהתנדבות מתוך רצונם החופשי. אסור לנצל את הדמוקרטיה כדי לאיים ולהסית נגד השירות האזרחי-לאומי ונגד המתנדבים שמשרתים בעיקר את החברה והקהילה הערבית".

לאחר המפגש שוחח מנכ"ל המנהלת עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגב' דינה זילבר בנושא האיומים הרבים וההסתה שהופנו כלפי הכומר ובימים הקרובים יגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא זה.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי: "מדובר במעשה אמיץ של איש רוח שלא נרתע מאיומים ומלחצים ועומד על דעתו בעד שירות לאומי התורם קודם כל לקהילה הערבית בישראל. אנו נמשיך לפעול כדי לסייע למתנדבים אשר עושים עבודת קודש קודם בתרומתם לחברה ואני מקווה כי רשויות החוק יפעלו בנחישות כדי להפסיק את מסע ההסתה והדה – לגיטימציה נגד הכומר ג'ובראיל נדאף ונגד בני ובנות השירות".

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי עם הכומר ג'ובראיל נדאף.
מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי עם הכומר ג'ובראיל נדאף (צילום: יוסי בן חמו)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות