fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמה של טל זינו: "עשיתי את מה שמצופה מאמא, הבאתי את הכאב לבית המשפט"

חיה זינו, אימה של טל זינו שנדרסה למוות על ידי אסעד שיבלי בשנת 2009, בעיצומו של יום כיפור, הופיעה בפני וועדת השחרורים של שב"ס וקראה שלא לאפשר את שחרורו המוקדם. "טל התמימה היתה קורבן", אמרה זינו
ילדה תמימה שנפלה קורבן. טל זינו ז"ל (צילום: עמי כברי יחסי ציבור)
ילדה תמימה שנפלה קורבן. טל זינו ז"ל (צילום: עמי כברי יחסי ציבור)

ועדת השחרורים של שב"ס החליטה אמש (שני), שלא לאפשר את שחרורו המוקדם של אסעד שיבלי, אשר דרס למוות בשנת 2007 את הילדה טל זינו ז"ל,  בעיצומו של יום כיפור ברחבה שמול בית הכנסת בכפר תבור. שיבלי ונשפט בשנת 2009 לתשע שנות מאסר בפועל ושלוש שנים על תנאי. חיה זינו, אמה של טל, התייצבה מול חברי הוועדה וביקשה שלא יאפשרו לנהג הדורס ליהנות מן הפריבילגיה שבשחרור מוקדם בניכוי שליש. 

זינו אמרה לאחר קבלת ההחלטה: "אני מבקשת להודות לחברי ועדת השחרורים אשר ניאותו לשמוע אותי ובחרו שלא להעניק שחרור מוקדם לנהג שהרג את ביתי. הבוקר כאשר התייצבתי בפני חברי הוועדה חשתי שאני משמיעה את קולה של בתי, ילדה תמימה בת 9 שנפלה קורבן להתנהגות פרועה ולא תמימה לחלוטין. אני אמא ועשיתי את מה שמצופה מאמא. הבאתי את כל הכאב לתוך האולם והשופט שמע אותי והחליט שלא לשחרר את הנהג הדורס. יש בהחלטה זו מסר חשוב שראוי להישמע ולהדהד: מי שנוטל חיי ילדה קטנה בפראות שכזו – צריך לרצות את מלוא העונש שפסק לו בית המשפט".

ילדה תמימה שנפלה קורבן. טל זינו ז"ל (צילום: עמי כברי יחסי ציבור)
ילדה תמימה שנפלה קורבן. טל זינו ז"ל (צילום באדיבות: עמי כברי יחסי ציבור)

לפני הדיון וקבלת ההחלטה, הדגישה חיה זינו כי בעינה, שיבלי  איננו נהג פוגע רגיל בתאונת דרכים – אלא מישהו שהגיע כדי לבצע פעולת איבה: "אני רואה בו מפגע עם כוונות זדון לכל דבר ועניין. לא השתכנעתי מהחלטת בית המשפט. הוא איננו נהג תמים. הוא נכנס לכפר תבור מתוך רצון לעשות פרובוקציה. בבית המשפט שמענו עדויות של אנשים בכפר תבור שהוא אמר להם לפני האירוע, 'תראו מה שאני אעשה לכם ביום כיפור'. וזה בדיוק מה שהוא עשה".

"טל שלי הקטנה והתמימה היתה הקורבן שעמד בדרכו. הוא השתולל בפראות וגם לאחר המעשה – לא התנצל לא התחרט. אני כל הזמן חוזרת ואומרת, שזה היה פיגוע הדריסה הראשון ובערך חצי שנה אחריו הגיע טרור הדחפורים הנורא בירושלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות