fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוכבים לזכרו

לפני שנתיים הוכתה מגדל העמק בהלם, לאחר שדני טולדנו, מוותיקי העיר, נהרג בתאונת פגע וברח. רעייתו, מאיה טולדנו, החליטה להנציח את זכרו והקימה אנדרטה במקום בו נהרג
אנדרטה לזכר רפי טולדנו
האנדרטה לזכר רפי טולדנו (צילום: סתיו קיוי)

שנתיים חלפו מאז מותו הטרגי של דני טולדנו ז"ל, מוותיקי ממגדל העמק, שמצא את מותו בנסיבות טרגיות, לאחר שנהרג בתאונת פגע וברח בקרבת מנחת המטוסים במגידו. טולדנו היה בדרכו למסע אופניים "גלגלים של תקווה". המוות הטרגי הכה בזמנו בהלם את מגדל העמק, שכן טולדנו היה דמות מוכרת ומוערכת ביישוב. רעייתו, מאיה טולדנו, החליטה להנציח את זכרו והקימה אנדרטה בכביש הסרגל, בדיוק במקום בו נהרג. "הקמנו את האנדרטה במקום בו נהרג כדי להנציחו וגם שתשמש כאות אזהרה לנהגים שימנעו את הטרגדיה הבאה", היא אומרת.

טולדנו הותיר אחריו אישה, מאיה, שני ילדים, קרן ויניב, וחמישה נכדים: סתיו, ליבי, אוריין, זיו ומעין. "הוא היה סבא למופת, סבא שנותן את כל כולו לנכדים. מעבר לכך הוא היה קפדן ומקצוען בכל דבר שנגע, אדם שעזר לכל אחד, לפעמים אף לאנשים שלא הכיר, הכל היה תחת הקפדה וסדר, אפילו למסעו האחרון הוא הקפיד להצטייד באבזרים מגנים לרכיבה על אופניים, כדי לשמור על מקסימום בטיחות", מספרים ילדיו קרן ויניב.

אנדרטה לזכר רפי טולדנו
האנדרטה לזכר רפי טולדנו (צילום: סתיו קיוי)

מאיה טולדנו משמיכה ומספרת כי "הוספנו לאנדרטה אופניים, מפני שהאופניים היו האהבה שלו. שנים רבות הוא עסק בסוג הספורט הזה, מעבר לעובדה שתמיד ניהל אורח חיים בריאה והקפיד על התזונה. כך הוא שמר על כושר. הוא עשה את כל הטיולים האפשרים ותמיד היו סביבו חברים למסע. גם במסעו האחרון היה לצידו שלום בן מויאל, שהיה חברו לרכיבה. הוא זה שהבחין בתאונה ועצר את הנהג מבריחה עד שהגיעה ניידת המשטרה. מפחיד אותי לחשוב שהנהג יכול היה לברוח, למרות שהוא עדין מסתובב חופשי והמשפט הסופי יתקיים רק בחודש יולי". טולדנו נולד בשנת 1946 בעיר מקנס שבמרוקו ועלה ארצה בשנת 1956 יחד עם הוריו. כאשר נהרג היה בדרכו למסע אופניים גלגלים של תקווה, שהתקיים השבוע בפעם ה-11. "כל רוכבי האופניים עברו דרך האנדרטה. זה יצר יותר מודעות לנושא הכאוב. הבן שלי, יניב, עמד ליד האנדרטה וחילק בקבוקי מים, אני שמחה כשאנחנו יכולים לתרום במשהו", אומרת מאיה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות