fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש של אקשן

ביום ערן פלג הוא מנהל התשתיות של מפעל נילית במגדל העמק, בשעות הפנאי הוא מתנדב ביחידת חילוץ משטרתית. "אני זקוק לפעילות מתמדת, תמיד היה לי דחף לעזור וזה נותן לי סיפוק אדיר"
ערן פלג
מציל חיים דרך הרפתקאה. ערן פלג (צילום: עצמי)

"בעסקים, כדי לשמור על מעמדך אחרי שהגעת לפסגה, עליך להמציא את עצמך מחדש", אומר ערן פלג, בן 41, נשוי ואב ל-3 ילדים, מנהל תשתיות – אחראי לכל מערך המחשוב של נילית, חובב ספורט אתגרי, שמתעל את יצר ההרפתקנות שלו להצלת חיים. תחביביו של ערן הם ריצה וטיפוס הרים, ובינואר 2012 רץ את המרתון הראשון שלו, בטבריה.

בשמונה השנים האחרונות הוא משרת בהתנדבות ביחידת החילוץ המשטרתית גליל-כרמל, שבה הוא מפגין שוב ושוב מסירות אין קץ להצלת חיים, ולאחרונה הצטרף גם ליחידת החילוץ של פיליפ מגנוס, מחלץ מפורסם המסייע לאתר ולחלץ ישראלים נעדרים בחו"ל.

ערן מספר: "כשנכנסתי ליחידת החילוץ המשטרתית התחלתי להתאהב בתחום הטיפוס. עשיתי סנפלינג (גלישת צוקים) עוד קודם, וחבר שהיה מתנדב ביחידה הציע לי להצטרף לצוות. הוסמכתי לחילוץ על-ידי היחידה בקורס גלישה וחילוץ צה"לי בן שלושה שבועות שהתקיים באזור הדרום, ומאז אני מתאמן עם היחידה מדי חודש, ואנו נקראים לחילוצים באופן שוטף.

מספר האנשים ביחידה שמוגדרים כמחלצים ורשאים לעבוד על חבלים הוא די מצומצם, ואני מוסמך לחילוץ גם ממים זורמים, וכן כחובש. אני "מחובר" באופן קבוע למכשיר ה'מירס' ומוקפץ כמעט לכל חילוץ. בחודשי הקיץ אנו מטפלים לעתים בשישה חילוצים ביום".

מה מניע אותך?
"אני איש של אקשן, זקוק לפעילות מתמדת וחי את הדברים. תמיד היה לי דחף לעזור, וזה נותן לי סיפוק אדיר. הצלתי חיים רבים, והיו גם מקרים, לצערי, שבהם חילצנו גופות. בתקופת השריפה הגדולה על הכרמל עבדנו ללא הרף, והייתי היחיד שהורשה לרדת לשטח ולהעלות את הגופות שנפלו במדרון".

הסיפור המלא ביום שישי ב"ידיעות הגליל"

ערן פלג
מציל חיים דרך הרפתקאה. ערן פלג (צילום: עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות