fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מארי נחמיאס מעפולה תדליק משואה ביום העצמאות

היא עלתה לארץ בראשית ימיה של המדינה וחיה בדוחק במעברה. על אף קשיי החיים פתחה נחמיאס את ביתה בפני עשרות ילדים שנזקקו למשפחת אומנה * ראש העיר אלקבץ: "מארי היא גאווה עפולאית ועכשיו גם גאווה לאומית"
מארי נחמיאס (צילום עצמי)
מארי נחמיאס (צילום עצמי)

מארי נחמיאס מעפולה, שורדת שואה שהייתה אם אומנה ל-52 ילדים, תשיא משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל. "אין אדם ראוי ממנה" אומרים בסביבתה.

מארי נחמיאס (צילום עצמי)
מארי נחמיאס (צילום עצמי)

"מארי, תושבת המעברה בעפולה, פתחה את ביתה הצנוע ואת דלתות ליבה בפני הילדים, שלא מעטים מהם ננטשו בשל צרכיהם הייחודיים. יכולותיה לשמש אם אוהבת ולהיענות לצרכיהם של הילדים, שהצטרפו, במסגרת האומנה, לשמונת ילדיה הביולוגיים, מסמלת את רוחו של הלב הישראלי הרחב והרחום", אמרה השרה המירי רגב.

מארי נחמיאס, תושבת מעברת עפולה, היא אם לשמונה, ששימשה כאם אומנת ל- 52 ילדות וילדים. נחמיאס נולדה בתוניס, סבלה מרדיפות הנאצים וברגע האחרון הוברחה מביתה לפני שנלקחה למחנות.

היא עלתה לארץ בראשית ימיה של המדינה וחיה בדוחק, תחילה במעברת חדרה ולאחר מכן במעברת עפולה. על אף קשיי החיים פתחה נחמיאס את ביתה בפני עשרות ילדים שנזקקו למשפחת אומנה ובהם תינוקות רבים שננטשו בלידתם בשל מומים שסבלו מהם. היא עשתה כל שביכולתה כדי לספק להם בית חם ויציב, גידלה אותם במסירות ודאגה לכל מחסורם.

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, בירך את מארי נחמיאס על בחירתה להדליק משואה ביום העצמאות ואמר: "מארי היא גאווה עפולאית ועכשיו גם גאווה לאומית. רוחב ליבה ומסירותה ידועים בכל העיר ועכשיו גם ברחבי הארץ. תרומתה של מארי לערבות ההדדית של עם ישראל רבה וסיפורה, שישמע כעת בכל רחבי ישראל, מהווה דוגמה ומופת לכולנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות