fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לשחרר את הכעס/ איריס קורן

איריס קורן, מוסמכת בשיטת לואיזה היי "רפא את חייך" בטיפים לשחרר לחצים בימים טעונים אלה
איריס קורן (צילום יקיר ברבי)
איריס קורן (צילום יקיר ברבי)

בתקופה זו שבה אנו "נאלצים" להישאר בבית זמן ממושך, אנו עלולים לחוות עצבנות יתר, תסכול וחוסר אונים. כל אלה עשויים לגרום אצלנו להצטברות כעסים.

חשוב שנבין שכעס הוא רגש טבעי ונורמלי. תינוקות מתכעסים, מבטאים את חמתם ואז זה עובר. עלינו להכיר בכל רגשותינו, כולל הכעס, ולמצוא דרכים חיוביות לבטא רגשות אלה.

הבעיה היא, שבתקופה זו שבה אין באפשרותנו לפרוק את הכעס בדרך של פעילות גופנית כמו הליכה מהירה, ריצה, משחק טניס, טיול בטבע ועוד, רובנו מחזיקים את האנרגיה הזאת עמוק בבטן בניסיון שלא לבטא אותה עד שבסוף הדבר הקטן ביותר עלול לגרום להתפרצות.

אז מה עושים עם הכעס הזה בימים אלה? הנה לפניכם חלק מהדרכים לשחרור כעסים על פי שיטת "רפא את חייך" של לואיז היי:

  • כתבו מכתב –חישבו על מישהו שאתם עדיין כועסים עליו. אולי זה כעס ישן ואולי חדש, כתבו מכתב לאדם זה. ספרו לו על כל ההתמרמרויות שלכם וכיצד אתם חשים. אל תסתירו ממנו דבר. בטאו את עצמך בכנות. לאחר שסיימתם לכתוב את המכתב, קראו אותו פעם אחת. קפלו אותו וכתבו עליו מבחוץ, "מה שאני באמת רוצה הוא באהבתך ואישורך" לאחר מכן קרעו את המכתב לחתיכות קטנות או שרפו אותו.
  • עבודת מראה – שבו מול מראה, הביטו אל תוך עיניכם וראו את האדם עליו אתם כועסים. אמרו לו על מה אתם כועסים כל כך. כשתסיימו, אמרו לו "מה שאני באמת רוצה הוא באהבתך ואישורך". אהבה ואישור מביאים הרמוניה אל תוך חיינו.
  • הרביצו לכריות – שבו על כיסא בפיסוק קל. שימו על הירכיים 2/3 כריות. הניחו את הידיים על הכרית, סגרו את העניים וחשבו על החוויה שהכעיסה אתכם וממלאה אתכם בכעס ואז הכו בכריות בכח.

להיות רגועים וסבלנים יותר

זכרו כי שחרור הכעסים והתסכולים מאפשר לנו חוסן ויכולת גדולה יותר להתמודד ולהיות רגועים וסבלנים יותר

והכי חשוב זכרו כי תקופה זו היא זמנית והיא תעבור אפילו יותר מהר ממה שאתם מצפים. אז תתכוננו ליום שאחרי ותגיעו אליו רגועים, שלווים ומשוחררים מכעסים.

*הכותבת איריס קורן, מוסמכת בשיטת לואיזה היי "רפא את חייך". לואיז היי נולדה בשם הלן ורה לוני בלוס אנג'לס למשפחה ממעמד נמוך. בהיותה ילדה קטנה אמה נישאה לגבר אחר, נישואין שכללו אלימות במשפחה. לטיפים נוספים כנסו לעמוד הפייסבוק או לאתר האינטרנט של איריס קורן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות