fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להחזיר עטרה ליושנה

עומר דהן שהספיקה לעבוד במפעל, באילת ואפילו בארה"ב, הגשימה חלום ופתחה את "חומוס הרכבת" בעפולה. הכל היה טוב ויפה... עד שבאה הקורונה
מאמינה בעצמה ובאיכויות שלה. עומר דהן (צילום עצמי)
מאמינה בעצמה ובאיכויות שלה. עומר דהן (צילום עצמי)

לפני כשלושה חודשים סיימה עומר דהן, את מלאכת שיפוץ המסעדה שלה "מסעדת חומוס הרכבת" ולא היה מאושר ממנה. ההתחלה של המסעדה הייתה מבטיחה מאוד, הגיעו המון אנשים ועומר  קיבלה המון מחמאות ותשבחות. היום היא מייחלת להחזיר עטרה ליושנה.

ה החמיא לי והרגשתי שאני מגשימה את החלום ובגדול, לראות אנשים  יוצאים מהמסעדה עם חיוך מאוזן לאוזן ועם בטן מלאה", היא מספרת.

דהן מוסיפה: "לא הייתה מאושרת ממני, בנינו תפריט מגוון מאוד של בשרים טריים ואיכותיים לצד תפריט חומוס שכל יום מקבל תשבחות וכמובן שתמצאו גם מבחר סלטים טריים שמוגשים לשולחן בעת ההזמנה".

מה שלא היה בתכנון של עומר הוא את נגיף הקורונה.  "דווקא כשהיינו בעלייה מתמדת, דווקא שהרגשתי שהבאנו בשורה חדשה לתושבי העיר והסביבה, הכל נפסק ביום אחד, חודשים רבים של עשייה, תכנון, והגשמה עצמית וביום אחד הכל נפסק".

שלא תבינו לא נכון, עומר לא שקעה לסוג של מירמור ודיכאון בעקבות המצב.  היא תמיד מנסה לראות את הצד החיובי בכל דבר, לכן, תוך מספר ימים היא בנתה תפריט משלוחים, שנותן מענה לכל אוהבי הבשרים והחומוס באזור. "פרסמתי פוסט בפייסבוק ואנשים פשוט חיבקו אותי וירטואלית, התקשרו והזמינו, גם היום המסעדה עובדת במשלוחים ובטייק אווי".

אך לצערה של עומר זה לא מספיק והיא מקווה שהמצב ישוב לקדמותו כמה שיותר מהר, כי גם פיצויים לא מגיע לה בגלל שהיא עסק ממש צעיר וחדש שלא נמצא תחת הקריטריונים של רשות המסים לפיצויים בעקבות הקורונה.

כעת המשימה שלה היא כאמור להחזיר עטרה ליושנה. "אני יושבת וחושבת איך לשכלל את הפעילות במסעדה, איך להגיע לכמה שיותר אנשים, איך להביא להם את הבשורה, איך לתת להם לטעום את האוכל הטעים שלנו. אני בחורה של אנשים, של שיחה, זה מאוד חסר לי, המגע הישיר עם הלקוחות שלנו. מאוד קשה כשהכול מתנהל דרך הטלפון".

חשוב לעומר להסביר שהיא חזקה, מאמינה מאוד באוכל שהיא מגישה ולא רואה את היום שהיא לא תגיש לתושבי האזור מטעמים מהמטבח שלה.

עפולה דרך פילדלפיה

הסיפור של עומר דהן, בת 25,  מתחיל כאשר סיימה את השירות הצבאי במשטרה צבאית, אז החליטה לעזוב את בית הוריה בישוב מסד, בגליל התחתון ועברה לעמק הירדן כדי לעבוד במפעל לוג באשדות יעקב שם עבדה בתור אורזת בקבוקים, "אני לא מפחדת מעבודה קשה ומאתגרת, אני בחורה של עבודה ומאוד נהנתי ולמדתי מעבודה במפעל".

לאחר מכן רצתה ארזה את הפקלאות ועברה לאילת שם עבדה במלון אגמים. "אני תמיד מנסה ללמוד מכל מקום שבו אני נמצאת ועובדת, ראיתי איך מתנהל גוף גדול בכל ההקשר של ההסעדה והתפעול, לאחר מספר חודשים שהרגשתי סוג של מיצוי בתפקיד, החלטתי לראות ולהכיר את העבודה גם מחוץ לישראל וטסתי לארה"ב".

עומר לקחה פסק זמן מהעבודה בארץ וטסה לפילדלפיה בארה"ב שם עבדה בעגלות ולמדה איך לשכלל את יכולות המכירה שלה. לאחר שחזרה החליטה שזהו הזמן המושלם להמשיך לצעד הבא ולפתוח עסק משלה, בו היא תיצור את האני מאמין שלה.

יחד עם אביה, מאיר הם לקחו לעצמם מספר חודשים כדי לחפש ולמצוא את מקום המושלם, עומר ידעה שהיא רוצה לפתוח עסק בתחום המזון, הקרוב מאוד לליבה, רק נשאר להחליט איפה ומה תהיה הייחודיות שלו.

"לא אשכח כל החיים את הזמן הרב שבילינו אני ואבי בחיפוש המקום המושלם לעסק שלי, אני חושבת שאין מקום בצפון שלא היינו, הייתי חדורת מטרה, איפה אני בונה את הבית השני שלי".

נחתה בעפולה

לאחר מספר חודשים שמעו השניים על מתחם חדש שנפתח בעיר עפולה, בשם מתחם ההייטק, הנמצא ליד צומת הקאנטרי. "אני זוכרת שהגעתי למקום לראשונה וראיתי את המתחם, הוא היה חצי בנוי ומאוד שומם,  לא אשקר ואגיד שזה לא הרתיע אותי, אבל תמיד ידעתי שיש לי את היכולת והרצון להקים מסעדה שתמשוך את האנשים לבוא במיוחד אליה. מאוד אהבתי את הבנייה של המתחם ואת הפוטנציאל הענק של המיקום".

ההחלטה של עומר לפתוח את מסעדת חלומותיה בעיר עפולה גרמה לה להבין שהיא גם צריכה גם להעתיק את מגוריה לבירת העמק, עפולה. "המעבר לעפולה היה חלק, חבר שלי, מור עבר יחד איתי וגילינו אנשים מדהימים ואוכלוסייה שרק רוצה לחבק אותך ולעזור, ביום שעברנו לדירה במתחםc1  הגיעו אלינו הרבה שכנים והציעו לעזור בסדור של הבית ואפילו היו כמה שכנות שדאגו שלא נהיה רעבים, פשוט מחמם את הלב".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו ידיעות הגליל ידיעון עפולה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות