fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפורמה בנצרת עילית: יורחב מעגל הזכאים למלגות סטודנטים

את ההצעה הובילו חבר המועצה איתי רק מחזיק תיק הצעירים. מעתה גם סטודנטים לתואר שני יוכלו להגיש בקשה למלגה שתעמוד על 4000 שקלים. רק:" גיל הזכאות לקבלת המלגה בשיטה החדשה עלה מ -35 ל- 40 והעירייה צריכה לתמוך בהם"
איתי רק
בשורה של ממש. איתי רק

מועצת העיר אישרה את הרפורמה שיזם מחזיק תיק הצעירים איתי רק בשינוי תבחיני מלגות העירייה לסטודנטים. הרפורמה כוללת שינוי שיטת הניקוד שהייתה נהוגה עד כה ושכלול תבחיני המלגות במטרה להרחיב מעגל הזכאים ולאפשר גם לסטודנטים שנרשמים ללימודי תואר שני ליהנות ממלגה של העירייה.

רק, מוביל את הרפורמה, בתמיכת ראש העיר שמעון גפסו בשיתוף עם מרכז הצעירים ההון האנושי בהנהלתה של לודמילה שקולניקוב ורכזת תחום ההשכלה הגבוהה דיאנה אקסלר גובשו בחודשים האחרונים תבחינים חדשים ונבנתה שיטת ניקוד מאפשרת הרחבת מעגל הזכאים למלגות: "אם עד היום העירייה העניקה מלגות רק לסטודנטים בלימודי התואר הראשון הרי שכעת, בעקבות הרפורמה, גם סטודנטים ללימודי תואר שני יהיו זכאים למלגות כשהמטרה היא עודד מצוינות והתמחות. גיל הזכאות לקבלת המלגה בשיטה החדשה עלה מ -35 ל- 40 מפני שיש יותר ויותר צעירים שמחליטים בגיל מאוחר יחסית, לאחר שהתחתנו ונולדו להם ילדים, להשלים לימודי השכלה גבוהה והעירייה צריכה לתמוך בהם".

רק, ששימש בתקופת לימודיו האקדמאיים כנציג הסטודנטים במכללת עמק יזרעאל ושימש בתפקידי ניהול שונים באגודת הסטודנטים, דאג גם להגדיל את המלגה שהעירייה מעניקה לסטודנטים ולהעמידה על סכום אחיד בסך 4000 שקלים. "במקום שהעירייה תיתן מלגות במדרג שלאלף עד שלושת אלפים שקלים, הסכום החדש יהיה אחיד ויעמוד על 4000 שקל. מדובר בהטבה משמעותית לסטודנטים שהתרגום המעשי שלה הוא מימון כמעט רבע מהתואר".

מועצת העיר אישרה את התבחינים החדשים ואם לא יחולו שינויים בלתי צפויים, הרפורמה תצא לדרך כבר בשנה"ל הקרובה תשע"ה "אני מברך על היוזמה ורואה בה צעד חשוב ביישום מדיניות שרואה לנגד עיניה את טובת כלל התושבים ובתוכם אוכלוסיית הצעירים והסטודנטים", אמר בתגובה ראש העיר שמעון גפסו

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות