fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עמקים: יוקם אשכול אזורי חשוב לקידום כלכלי-חברתי

כך הוחלט בכנס פורום ראשי רשויות שהתכנס בנצרת כדי לקדם את הקמתו של אשכול רשויות אזורי לקידום כלכלי וחברתי באזור
מודל מנצח. אשכול העמקים (צילום: עצמי)
מודל מנצח. אשכול העמקים (צילום: עצמי)
מודל מנצח. אשכול העמקים (צילום: עצמי)
מודל מנצח. אשכול העמקים (צילום: עצמי)

הבשורה מפורום ראשי רשויות שהתכנס בנצרת: הקמתו של אשכול אזורי של רשויות שאמור לקום במהלך שנת 2016 ומטרתו לקדם שיתופי פעולה כלכליים וחברתיים בין רשויות האזור.

בפורום השתתפו ראשי רשויות מהאזור וביניהם אלי ברדה (מגדל העמק), עלי סלאם (נצרת), יצחק מירון (עפולה), עבד אלסאלם דראושה (איכסאל) ואייל בצר (עמק יזרעאל) לצד נציגי משרד הפנים, "הג'וינט ישראל" ועמותת "סיכוי" שמטרתה קידום פרויקטים אזורים ודו-קיום בין יהודים לערבים.

על פי התכנית שסוכמה, לצד פרויקטים משותפים שכבר מקיימות רשויות שונות באזור, תחל בימים אלה הקמתו של אשכול רשויות אזורי שייקרא "אשכול עמק יזרעאל-הרי נצרת" שיצטרף לחמישה אשכולות שכבר קיימים ופועלים במדינה. לאשכול עתידות להצטרף רשויות נוספות מהאזור ובתנאי שהן ברדיוס של 30 ק"מ האחת מהשנייה, והוא יתוקצב על ידי המדינה בסום של 30 מיליון שקלים לשלוש שנים עם אופציה להאריך את התקופה.

מטרת הקמתו של האשכול היא הרחבת שיתופי פעולה אזוריים שיביאו להתייעלות כלכלית והגדלת הכנסות במגוון נושאים לצד צמצום פערים חברתיים ושיפור רמת החיים של תושבי האזור. ראש העיר אלי ברדה בין מובילי היוזמה אמר מיד לאחר הכנס: "העולם הוא 'כפר גלובלי קטן' והקמת האשכול האזורי תעניק יתרון לגודל בקידום תהליכים חברתיים וכלכליים בין הרשויות וברשויות עצמן".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות