fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיוור נאלץ לוותר על כלב הנחייה: "אין לי מקום בדירה"

טל מסלה, עיוור מנצרת עילית, מתחנן במשך שנים ארוכות לקבל מעמידר דירת קרקע, שתקל עליו את החיים. כיום הוא מתגורר עם אשתו וילדיו בקומה חמישית וללא מעלית
טל מסלה (צילום: יצחק סולומון)

טל מסלה, מעולם לא חשב שמעבר למגבלת העיוורון עימה הוא נאלץ להתמודד, יצטרך להתמודד עם חמש קומות  בלי מעלית. המפרידות בינו לבין דירתו בנצרת עילית. משא ומתן ארוך מול הגורמים הרלוונטיים מעלה עד כה חרס. בלית ברירה, בשל הצפיפות בביתו בקומה החמישית, נאלץ לוותר על שירותי כלב נחייה, כמו כל עיוור אחר.

טל מסלה (צילום: יצחק סולומון)

הוא עלה מאתיופיה בשנות ה- 90, מתגורר בנצרת עילית בדירה צפופה בת שלושה חדרים, הנמצאת בקומה החמישית של הבניין. כבר שנים הוא מנהל תכתובת מול משרד השיכון ועמידר, ולמרות שעד כה אין תוצאות, הוא ממשיך לשמור על אופטימיות. "אני בסך הכל מבקש דירה בקומה הראשונה, כדי לעשות לי את החיים קלים יותר", אומר מסלה. "לפני שלוש שנים קבלתי הודעה מעמידר שאישרו לי דירה בקומה השנייה, אבל בפועל לא קרה כלום".

מסלה מספר שלכל אורך התקופה הופנה לדירה אחת בלבד, וגם היא בקומה החמישית, למרות שהבהיר שבשל מגבלת הראיה שלו לא יכול להתגורר בדירה שנמצאת בקומה גבוהה. הוא מספר שניסה לפנות לגורמים נוספים על מנת לקבל מענה. "פניתי לראש עיריית נצרת עילית, הוא אמר למזכירה שלו להתקשר לעמידר וליצור קשר עם העובדת הסוציאלית שלי, אבל שום דבר לא קרה", אומר טל.

מסלה אובד עיצות. "במשך שמונה שנים אני מנסה לקבל דירה בקומת קרקע ואף אחד לא עוזר לי. האנשים היחידים שעוזרים לי הם אשתי וילדי", הוא אומר בכאב, ומספר על מצוקת מקום אמיתית בבית. "יש לי שלושה ילדים קטנים, והדירה כל כך קטנה שאנחנו מוציאים מזרונים לסלון כדי שהילדים ישנו. מאוד קשה לחיות ככה. לפני כשנה היה לי כלב נחייה, הוא עזר לי מאוד, אהבתי אותו, אבל בגלל שהדירה כל כך קטנה אין לי מקום להחזיק בה כלב. החזרתי אותו לעמותת 'בית עובד' בנס ציונה,  הוא היה אצלי שמונה חודשים, היה לי קשה להיפרד ממנו".

מסלה מספר שהיה בטוח שתמו צרותיו כאשר משרד השיכון פנו לעמידר ואישרו קבלת דירה. אבל התאכזב לגלות כי הדירה המוצעת היא בקומה, שוב  החמישית.

מעמידר נמסר בתגובה: "חברת עמידר פועלת בנושא על פי הנחיות משרד הבינוי והשיכון. לדייר הוצעו לאורך השנים האחרונות ארבע דירות שונות בהתאם לזכאותו, אך הוא סירב לכולן".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון ידיעות הגליל 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות