fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות האנטישמיות באירופה: צרפתים מתעניינים בעפולה

בשנת 2014חל זינוק של 87% במספר העולים מצרפת, לעומת 2013. סמנכ"ל השיווק בחברת משולם לוינשטיין, שרון בן צבי: "מתווכים צרפתים צפויים לבצע סיור בשכונת רובע יזרעאל בעפולה בכדי לבדוק אפשרות להביא קהילות שלמות של יהודי צרפת לפרויקטים בשכונה"
רובע יזרעאל עפולה (צילום: יח"צ)
רובע יזרעאל עפולה (צילום: יח"צ)

האירועים הקשים בפריז בסוף השבוע צפויים להביא לגל עלייה של עשרות אלפי יהודים מצרפת ויצור ביקושים לאלפי דירות חדשות בישראל. יהדות צרפת שמגיעה לישראל איננה מרוכזת רק בפרויקטים יוקרתיים למגורים בערי החוף כגון נתניה ואשדוד, ולמעשה ערים רבות בישראל קלטו באחרונה עולים רבים שהגיעו מאירופה.

מעיריית עפולה נמסר כי קיימת התעניינות של יהודי צרפת לבוא ולהתיישב בעיר. העירייה נמצאת  בקשר דרך קק"ל צרפת, והיא נערכת לקליטת העולים מצרפת על ידי בנייה מאסיבית של דירות. בעיר נבנית כרגע שכונת רובע יזרעאל, הכוללת 4600 יחידות דיור, וכמו כן היא מקימה פארק היי -טק חדשי שיספק אלפי מקומות עבודה לתושבי האזור.

סמנכ"ל השיווק בחברת משולם לוינשטיין, שרון בן צבי, הבונה בשכונת רובע יזרעאל בעפולה: "מתווכים צרפתים צפויים לבצע סיור בשכונת רובע יזרעאל בעפולה בכדי לבדוק אפשרות להביא קהילות שלמות של יהודי צרפת לפרויקטים בשכונה".

רובע יזרעאל עפולה (צילום: יח"צ)
רובע יזרעאל עפולה (צילום: יח"צ)

מנכ"ל חברת אלדר שיווק, רוני כהן מציין כי: "כיום חיים בצרפת כחצי מיליון יהודים, כמחצית מהם בפריז והשאר בערים כמו ליון מרסיי וטולוז. בשנים האחרונות היינו עדים לגידול משמעותי בביקושים לדירות מצד יהדות צרפת אך בחודשים האחרונים המגמה התעצמה ועכשיו לאור האירועים הקשים בסוף השבוע הצפי שלנו שעשרות אלפי יהודים יבקשו לעלות לישראל ויצרו כאן ביקוש לאלפי דירות חדשות".

על פי נתוני אתר משרד הקליטה ( המעודכנים עד לנובמבר 2014 ) בשנת 2014 מספר העולים מצרפת הגיע לכ- 6128 עולים – זינוק של 87% לעומת 2013. מספר העולים שהגיע ממערב אירופה עומד על 7693 עולים מה שאומר שהעולים מצרפת מהווים כ- 80% מסך העולים ממערב אירופה.

אלדר חטיבת תושבי חוץ משלימה בימים אלו את הקמתה של מערכת ממוחשבת שתאפשר ליהודי צרפת לחפש מתוך מאגר של למעלה מ-100 פרויקטים חדשים למגורים בישראל, פרויקטים המתאימים להם על פי חתכים של מחיר ומרחק מירושלים ותל אביב תוך מתן מידע לגבי מוסדות תרבות, חינוך ודת בכל עיר, נגישות תחבורתית ומידע שיאפשר להם להכיר את האוכלוסייה וסביבת המגורים בערים אותן הם לא הכירו עד היום כמו ראש העין, באר יעקב, רחובות אור עקיבא ועוד. בנוסף תעניק החברה מידע וייעוץ בנושא מימון ומשכנתאות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות