fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"באוקראינה אין כיפת ברזל, יש טילים שמתפוצצים מעל הראש"

אומרות שתי משפחות מאוקראינה, שעלו לישראל וקבעו את ביתן בנצרת עילית
עולים חדשים בנצרת עילית
עולים חדשים בנצרת עילית (צילום: עצמי)
עולים חדשים בנצרת עילית
עולים חדשים בנצרת עילית (צילום: עצמי)

שתי משפחות מאזור הקרבות באוקראינה נקלטו השבוע בנצרת עילית. אלכסיי ותמרה איבנוב יחד עם בתם אנה בת ה 17 ובני הזוג לודמילה וגנדי רבינוביץ' נחתו ביום שלישי השבוע בארץ, בטיסה מיוחדת שהביאה 226 עולים.

"באוקראינה היה לנו מפעל שנהרס במלחמה , השארנו את הכל מאחור ועלינו לישראל, פשוט כי כל הזמן היו הפגזות וירי, אנחנו יודעים שגם בישראל יש מצב ביטחוני לא כל כך טוב אבל באוקראינה אין צבע אדום ואין כיפת ברזל, כל הזמן טילים מתפוצצים לך מעל הראש ואף אחד לא יודע מה יקרה איתו אם הוא ימות או יחיה", הם אומרים.

ראש העיר אלכס גדלקין קיבל את פניהם של העולים יחד עם מנהלת אגף הקליטה תניא מקרוב. "אנחנו יודעים שלא יהיה לנו קל, אבל יותר קשה ממה שהיה לנו באוקראינה לא יכול להיות. כאן אנחנו מרגישים בטוחים, זאת המדינה של היהודים ואף אחד לא יכול לפגוע בנו", אמרו.

העולים יתגוררו בשלב הראשון בדירות במרכז הקליטה ובהמשך יעברו לדירות שכורות. העולים יקבלו – מלבד סל הקליטה הרגיל, תוספת של 6,000 שקל לאדם בודד ו- 15 אלף שקל למשפחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות