fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חגגה 101 עם הנין שחגג בר מצווה

סבתא רבא אליזבטה אלטמן ממגדל העמק, זכתה לחגיגה כפולה. הנין: "לא כל אחד זוכה לגדול עם סבתא רבא שלו. נזכה לעוד הרבה שמחות וחגיגות משפחתיות משותפות".
ראש העיר וסגנו עושים כבוד לאליזבטה (צילום עצמי)
ראש העיר וסגנו עושים כבוד לאליזבטה (צילום עצמי)

חגיגה כפולה ומכופלת: אליזבטה אלטמן ממגדל העמק חגגה לאחרונה יום הולדת מרגשת במיוחד- 101. מעבר לעובדה שמדובר ביום הולדת ראשונה במאה השנייה בחייה של הסבתא-רבא למשפחת אלטמן, היה לה עוד ערך מוסף: היא חגגה במקביל לבר המצווה של הנין הבכור שלה, בר נתנזון.
אלכסנדר אלטמן ז"ל ורעייתו אליזבטה שתבדל לחיים ארוכים, עלו לישראל בשנת 1960 עם בתם הקטנה אווה, היישר לצריף במעברה הסמוכה לרמת אשכול במגדל העמק הצעירה שחגגה באותה שנה שבע שנים להיווסדה. בתחילת דרכם עסקו בני הזוג אלטמן בעבודות כפיים, אלכסנדר כסולל מסלולים בבסיס רמת-דוד ומאוחר יותר כמחסנאי במפעל "גלוביס" ואליזבטה השתלבה במפעל בגד עור בתפירת כפפות. כעבור מספר שנים שכרו חנות לכלי בית במרכז המסחרי היחיד שהיה קיים בעיר, שם השקיעו את כל מרצם והכירו את כל תושבי המקום עד למותו של הסבא בשנת 1977.
כיום, 56 שנה לאחר שהגיעה למגדל העמק, יכולה אליזבטה להתגאות בארבעה דורות שנולדו, גדלו והתחנכו במגדל העמק. הבת אוה (חוה) מאיר עבדה כמורה בבית הספר שלום עליכם, במשך 30 שנים ונטלה חלק נכבד בחינוכם של עשרות מילדי הישוב.

ראש העיר וסגנו עושים כבוד לאליזבטה (צילום עצמי)
ראש העיר וסגנו עושים כבוד לאליזבטה (צילום עצמי)

ילדיה של אוה ונכדיה של אליזבטה, דפנה וערן התחנכו בעיר כילדים ולאחר מכן נדדו בעקבות עבודתו של אביהם אך תמיד נשארו קשורים לעיר ולמשפחה. ערן הפך לאב לשתי בנות (רוני וגלי) ואילו דפנה שחזרה לפני מספר שנים למגדל העמק, בנתה בעיר ילדותה את ביתה יחד עם בעלה גולן ושני בניהם בר ורז.
הנין בר: "לא כל אחד זוכה להכיר, לשמוע, לחבק ולנשק, לשמוע סיפורים מהעבר ולגדול עם סבתא-רבא שלו, אני זכיתי מיום היוולדי. אני מאחל לה המון בריאות, רגעי שמחה, אושר ונחת עם כל המשפחה שלנו ושנזכה לעוד הרבה שמחות וחגיגות משפחתיות משותפות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות