fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפמוט שעובר מדור לדור

ספר ילדים שנכתב לנכדה, פמוטים לשבת ותכשיט עתיק הם רק חלק מהחפצים האישיים אותם הציגו אנשי ההוראה של חטיבת "יערת העמק" ממגדל העמק בבית הספר "אלחכמה" שבנצרת במסגרת סדנה רב תרבותית של עמותת "אפשר אחרת"
המורים ממגדל העמק ומיפיע במהלך המפגש (צילום עצמי)
המורים ממגדל העמק ומיפיע במהלך המפגש (צילום עצמי)

בחברה הישראלית קיים מגוון רחב של קבוצות בעלות ערכים ותרבויות שונות אשר יוצרות הוויה ישראלית עשירה ומיוחדת. במערכת החינוך הצפונית שמים דגש על הפסיפס הישראלי ובהתאם לכך אנשי חינוך ממגדל העמק השתתפו בסדנה רב תרבותית עם עמיתיהם מנצרת, במטרה לקדם פעילות חינוכית וקהילתית משותפת.
צוות ההוראה של חטיבת "יערת העמק" התארח בבית הספר "אלחכמה" שבנצרת במסגרת פעילות לקידום החיים המשותפים בהובלת עמותת "אפשר אחרת". אנשי החינוך השתתפו בסדנת חפצים ייחודית. כל מורה שיתף מעולמו הפרטי באמצעות הצגת חפצים וסיפורים אישיים של משפחתו.

דודו כהן, מורה לחינוך גופני, הביא למפגש פמוט להדלקת נרות שבת שעובר במשפחתו מדור לדור והגיע עם סבו מחלב שבסוריה. הפמוט השני נמצא אצל אחותו ובכל יום שישי שניהם מקפידים להדליק כל אחד את הפמוט שאצלו. מורה נוספת, ורדית יונג, הביאה ספר ילדים שכתבה ביחד עם נכדתה וסיפרה שבכוונתה להמשיך לכתוב ולהוציא לאור עוד ספרי ילדים. בין המשתתפים נוצר חיבור רגשי שיהווה בעתיד קרקע לשיתוף פעולה והפרייה הדדית.

אריאלה שיין, סגנית מנהל בית הספר "יערת העמק", סיכמה: "היה מפגש מעולה ומרגש. מרגישה שהתחלנו תהליך שיכול להוביל להרבה שיתופי פעולה בעתיד".
במגדל העמק משקיעים רבות באיכות החינוך לילדי העיר ומובילים בתחום החיים המשותפים. ארבעה בתי ספר בעיר משתתפים בתכנית המפגשים של עמותת "אפשר אחרת", המטפחת סובלנות ומפתחת עשייה משותפת בין יהודים לערבים. ייחודה של העמותה בכך שהיא משתפת את כלל קהילת בית הספר בתהליך, לרבות תלמידים, מורים, מנהלים והורים.

"מפגשים רב-תרבותיים הם חלק בלתי נפרד ממהותה של החברה הישראלית", ציין ארז בר, מנכ"ל עמותת "אפשר אחרת", והוסיף כי "למערכת החינוך יש תפקיד מהותי ביצירת אקלים של קבלה וסובלנות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות