fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הופכים את הלימון ללימונדה

חברת המיצים פריניב מהגלבוע, נאלצה להתמודד עם משבר חמור – מפעל הפלסטיק המייצר את עבורה 3 מיליון בקבוקים עמד להסגר. בהתראה של 3 חודשים בלבד, רכשה מכונת ניפוח בקבוקים, הכשירה עובדים וקו ייצור חדש והיום היא מייצרת בקבוקים לעצמה ומקבלת שלל הזמנות ממפעלים נוספים
המשפחה שעומדת מאחורי המפעל (צילום אופיר מילר)

המשק הישראלי מספק  קשיים  רבים לעסקים הנאבקים לשרוד ולהצליח. מחסור עובדים בפריפריה, בעיות תשתית או מציאות ביטחונית משתנה יכולים בכל רגע נתון לאיים על קיומו של העסק. אבל להפתעה הזאת, אפילו מייסדי מפעל המיצים פריניב, לא ציפו.
"ביום בהיר אחד קיבלנו הודעה כי מפעל הפלסטיק "אמרז", המפעל אשר מייצר עבורנו בעשר השנים האחרונות, למעלה מ 3 מיליון בקבוקים בשנה, עומד להסגר תוך 3 חודשים בלבד", מספר ליאור יניב, מנהל מפעל פריניב. ההודעה תפסה את משפחת יניב, מייסדי החברה בעיצומה של תקופת גדילה משמעותית של החברה. "בדיוק הרחבנו את ההפצה על ידי החיבור האסטרטגי לחברת תנובה שהכניסה אותנו לכל סופר בישראל. השקנו את סדרת מיצי הבריאות הכוללת מזונות על במיץ. היו לנו הזמנות ענקיות לייצוא לפינלנד, למזרח ולרוסיה. אין ספק שההודעה של אמרז לא יכלה להגיע בזמן גרוע יותר".

המשפחה שעומדת מאחורי המפעל (צילום אופיר מילר)
המשפחה שעומדת מאחורי המפעל (צילום אופיר מילר)

את החשש הגדול הביאו מייסדי ומנהלי פריניב אל שולחן השבת המשפחתי. משפחת יניב מדבורה – ההורים אשר ואורלי ו 3 ילדיהם עידו, ליאור ועופרי מנהלים ומפעילים יחד את החברה. דיון מסוג זה, יצא את גבולות המפעל וחדר היטב הביתה. "ערב שבת ישבנו כולנו עם הילדים סביב השולחן של ההורים" מספר עידו יניב המנכ"ל.  "לראשונה מזה זמן רב, שררה תחושה של חוסר וודאות קשה. התחלנו לחפש חברות אחרות בשוק שיכולות לייצר את הבקבוקים באיכות הנדרשת על מנת לשמור על טריות המיץ. בניתוח מהיר של השוק היה ברור שאת הוואקום שאמרז תשאיר ייקח זמן למלא, וחברות אחרות שינסו למלא את מקומה יתקשו בוודאי לספק את הסחורה. נדרשנו לחשיבה קצת אחרת".

"בכל שנות הפעילות שלנו שאפנו להביא משהו אחר לשוק, טעמים חדשים, רעיונות חדשניים – לא לחינם אנחנו מתחייבים "להפתיע בכל טעם". אז אימצנו את החשיבה הזאת גם למשבר הזה. ישבתי מול כולם ופשוט אמרתי, אז אנחנו ננפח לעצמנו את הבקבוקים".

"הרעיונות של עידו תמיד מצליחים להפתיע אותנו", אומרת בחיוך עופרי, הצעירה מילדי המשפחה. "הסתכלנו אחד על השני והיינו בטוחים שהוא צוחק, בקושי הצלחתי לבלוע את הקינוח. ליאור אחי,  לקח מיד דף והתחיל לחשב. אחרי שבוע הוא הגיש תכנית מידית לבניית קו ייצור לבקבוקים, באמצע מפעל שסוחט מיצים".

מחודש ינואר ועד לחודש אפריל, פרק זמן פשוט בלתי נתפס בעולם התעשייה, תוך כדי אספקה שוטפת וגדילה משמעותית הקימה פריניב קו ייצור וניפוח בקבוקים ברמה הגבוהה ביותר. "ב- 20 שנות פעילות החברה, זו הפעם הראשונה שבאמת עמדנו בפני משבר פוטנציאלי ממשי. התעשייה בארץ חווה אתגרים לא פשוטים בלשון המעטה, אני מצליח להבין את המניעים של מפעל אמרז והקשיים אתו התמודד המפעל. הקשיים שלו – כמעט שהפכו לקשיים שלנו", מסכם אשר יניב, מייסד המפעל.

"בשלב הראשון רכשנו את מכונת ניפוח הבקבוקים מאמרז. זה לא היה פשוט כי ההצבה והתפעול שלה דרשו התאמות לוגסיטיות מורכבות מאוד בהן הוספת שנאי להגדלת תפוקת החשמל. אבל אנחנו אנשי מיצים, לא ניפוח בקבוקים וכך גם עשרות העובדים שלנו, לכן נדרשה הכשרה מאסיבית ומהירה מאוד כדי להסב קבוצה של עובדים נבחרים מסחיטת פירות לניפוח בקבוקים", מספר ליאור. ואכן רתומים בתחושת שליחות ובעזרתה של חברת אמרז ונציגי החברה הצרפתית שייצרה את מכונת הניפוח, הוכשרו העובדים למשימה.

תוך 3 חודשים ובשקעה אדירה של 2 מיליון שקל העמידה פריניב קו ייצור וניפוח בקבוקים שהחל לפעול מידית במפעל. את השפעות קריסת אמרז חשו רשתות השיווק בתחילת השנה, דווקא בחודשי החגים. אז סבלו חברות משקאות רבות וגדולות בישראל מקשיי אספקה משמעותיים שנבעו כאמור מהמחסור בבקבוקים, אלא שהודות למהלך המהיר של פריניב האספקה השוטפת לרשתות כמו גם השקת המיץ החדשני – מיץ טבעי 100% תפוזי ולנסיה – לא נפגעו.

"עכשיו יש לנו צרות טובות", מסכם ליאור. "הודות למהלך יש לנו היום את היכולת לנפח בקבוקים לכל דורש. יש לנו כושר ייצור גבוה הרבה מעבר לבקבוקי המיץ שפריניב זקוקה להם. התחלנו לקבל הזמנות רבות ממפעלים אחרים בארץ הנדרשים לבקבוקים – הקושי הפך למנוע צמיחה חדש לחברה ומה שהתחיל כמשבר פוטנציאלי חמור ואיים על האספקה השוטפת של מיצי החברה, הפך למנוף כלכלי. ללא ספק, הפכנו את הלימון ללימונדה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות