fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הבנתי שהמבוגר שמוטל על המדרכה הוא סבא שלי"

משחזר אלעד בכר, בן 36, נשוי ואב ל 3 ילדים, תושב קיבוץ מזרע שבמועצה האזורית עמק יזרעאל ומתנדב וותיק באיחוד הצלה.
אלעד בכר (צילום איחוד הצלה)
אלעד בכר (צילום איחוד הצלה)

"מקווה שבעתיד נצליח להגשים את חזונו של נשיא איחוד הצלה ונגיע לכל חולה ופצוע שזקוק למענה רפואי ראשוני, בכל מקום בארץ בתוך 90 שניות", אומר אלעד בכר, בן 36, נשוי ואב ל 3 ילדים, תושב קיבוץ מזרע שבמועצה האזורית עמק יזרעאל ומתנדב וותיק באיחוד הצלה.

אלעד בכר (צילום איחוד הצלה)
אלעד בכר (צילום איחוד הצלה)

"את העיסוק ברפואת חירום התחלתי בגיל 15 כמתנדב על אמבולנסים, לאחר הצבא יצאתי לקורס הפאראמדיקים ובהמשך שימשתי גם כפאראמדיק מוטס", אומר בכר, העובד כמנהל פרויקטים באגף רפואה של איחוד הצלה ובנוסף, משמש כעוזר רופא במיון בבית חולים  העמק בעפולה.

הגעתי לאיחוד הצלה לפני מספר חודשים וזאת במטרה להציל חיים ולסייע לשפר את מקצועיות הצוותים שמצילים חיים,, הוא אומר, "תחילת התנדבותי כנער הייתה במסגרת תכנית מחויבות אישית, שמטרתה תרומה לחברה, מהר מאוד נדבקתי בוירוס"- הצלת החיים וזה הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי"

-ספר סיפור שנחקק אצלך

"במהלך עבודתי כפאראמדיק נקראתי לקריאה של אדם שוכב ברחוב בנצרת עילית, עם הגעתי למקום ראיתי אדם מבוגר מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, כשעובר אורח מבצע בו פעולות החייאה בסיסיות, התחלנו לבצע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו שוקים חשמליים ומתן תרופות החייאה, לאחר מספר דקות הבחנתי בכיפה סרוגה ליד ראשו של החולה, הציורים שעל הכיפה היו מוכרים לי, אך בלהט הרגע ובאדרנלין שסבב אותי לא הצלחתי להיזכר מהיכן הכיפה מוכרת לי, עברו מספר שניות נוספות ופתאום הבנתי שהאדם המבוגר, שמוטל שם על המדרכה ובו אנחנו מבצעים החייאה הוא סבא שלי. בדרך לבית החולים הצלחנו להחזיר לו דופק וכעבור מספר ימים הוא התעורר ושוחרר ללא נזק נוירולוגי".

אלעד בכר מבקש לציין: "חשוב לי להביע את הערכתי לכל המתנדבים העוסקים ברפואת חירום. אני מלא הערצה ומתמלא גאווה למראה הכונן שיוצא ממיטתו החמה באמצע הלילה הקר כדי להציל חיים, אני משוכנע שאנשים רבים חבים לכם את חייהם ויודע עד כמה העזרה לזולת והצלת החיים ממלאת לכם המצברים וגורמת לכם לרצות להמשיך בעשייה המדהימה שלכם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות