fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במטבח של "גולני"

רס"ר אורי אדמקה מנצרת עילית, טבח בבסיס האימונים של חטיבת "גולני", מאכיל את כל החיילים בבסיס באהבה אבל לאחד מהם יש לו קשר מיוחד -בנו לירן, המשרת כחובש קרבי בחטיבה
אורי אדמקה. (צילום עצמי)
אורי אדמקה. (צילום עצמי)

הרבה תכונות עוברות בדרך כלל בין אב לבנו, בין אם תכונות אופי או מראה. אבל מקרה של משפחת אדמקה, מנצרת עילית, נראה שמה שמשותף לאב אורי ולבן לירן הוא דווקא השירות הצבאי.

רס"ר אורי אדמקה עולה ותיק מאתיופיה המתגורר בנצרת עילית, שירת בצבא כטבח בחטיבת גולני. הוא השתחרר, עבד והקים משפחה, אבל לפני כשנתיים גמלה בו ההחלטה לחזור לשירות הצבאי. "אני אוהב את המסגרת הצבאית ומתחבר אליה מאוד, ובעיקר קשור לחטיבת גולני. ידעתי שלחזור יעשה לי טוב, והחלטתי לעשות זאת", הוא אומר.

אורי חזר למטבח של בסיס האימונים של חטיבת גולני, שם עוברים לוחמי החטיבה את הכשרתם הצבאית. במסגרת עבודתו האכיל מאות לוחמים שסיימו את הכשרתם והתבגרו לנגד עיניו והפכו מנערים חדורי מוטיבציה ורצון ללוחמים חסרי פשרות ונחושים.

אבל לאחד מאותם לוחמים צעירים יש לאורי אדמקה קשר מיוחד: הבן שלו, טוראי לירן אדמקה. "אחרי שיצא למסע לפולין דרך בית הספר, הרצון של לירן לשירות קרבי התחזק אף יותר, הוא התגייס בנובמבר האחרון להיות לוחם בחטיבת גולני, וכעת עובר את הכשרתו בבסיס האימונים בו אני משרת", מספר/ מתגאה האב.

כשהאב אורי התגייס לצה"ל, בנו לירן היה תינוק בן שנה. "לא תיארתי לעצמי שיבוא יום ושנינו נשרת בגולני. זה נכנס לו לראש בעקבות מבצע צוק איתן, הוא בא אלי ואמר שהוא רוצה לשרת בגולני, אמרתי לו שזה קשה, אבל הוא אמר לי 'אבא אל תדאג'".

אורי אדמקה. (צילום עצמי)
אורי אדמקה. (צילום עצמי)

לירן התגייס במרץ 2015, לפני מספר שבועות הוא סיים קורס חובשים וחזר לגדוד 12 על תקן חובש קרבי. אחיו אדיר עומד להתגייס בנובמבר הקרוב, אבל הוא לומד במסלול הטכנולוגי של חיל החימוש וככל הנראה מיועד להשתבץ בחיל .

לירן מאוהב בצבא וגאה בשרותו בחטיבת גולני. העובדה שאביו משרת אתו רק מעצימה מבחינתו את הסיפור והוא מספר על גאווה גדולה.

"אני אומר לאבא שלי שלא רחוק היום ויהיו לו שני בנים בצבא. הוא גאה וגם מודאג, כמו כל אבא שדואג לילדים שלו", אומר לירן שמתגאה: "מאז העלייה לישראל של יהדות אתיופיה, זו הפעם הראשונה שאבא ובן משרתים בגולני".

לירן אדמקה (צילום עצמי)
לירן אדמקה (צילום עצמי)

אורי עלה לארץ מאתיופיה ב- 1984 במבצע משה. הוא גרוש ומגדל את שני בניו בעצמו בדירה צנועה ברחוב השושנים בנצרת עילית. הבישול הוא התחביב וגם המקצוע שלו וכשבנו לירן מגיע לשבתות הביתה, האב הגאה נכנס למטבח ומקפיד שהמטעמים יהיו שונים מהמטבח הצבאי. "בארוחת שישי הוא לא מספר הרבה, אבל החברים מספרים לי שהוא אחלה ילד, פשוט נהדר", מתמוגג האב.

-אז אתה מבשל לילד בבסיס וגם בבית

"אני נמצא במטבח כמעט 20 שנה ותמיד מבשל עם הלב, החיילים בבסיס הם כמו הילדים הפרטיים שלי, אני אבא פה וגם שם".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות