fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית שאן: רחוב לזכרו של מציל היהודים באושוויץ

ראש העיר בן שטרית: "שמח על הזכות שניתנה לי ליזום ולהוציא לפועל את הנצחת פועלו של יעקב מאסטרו. קריאת רחוב על שם אדם מציינת וממחישה הן את חשיבותו של האדם והן את הכבוד וההערכה שרוחשת לו העיר. אין ספק כי יעקב ז"ל, מציל היהודים מאושוויץ, ראוי למחוות ההוקרה והכבוד".
הרחוב לזכרו
הרחוב לזכרו

ביוזמת ראש העיר, רפאל בן שטרית ובמענה לבקשת ארגוני יוצאי קהילות יוון בישראל ומוקירי זכרו, יתקיים היום (שלישי) טקס קריאת אחד מהרחובות בבית שאן (בסמוך לבית הארחה) על שמו של יעקב (ג'קיטו) מאסטרו ז"ל, מציל היהודים מאושוויץ.

יעקב מאסטרו ז"ל
יעקב מאסטרו ז"ל

הרחוב על-שמו של מאסטרו, שהגורל הועיד לו תפקיד משמעותי כמציל חיים במחנה ההשמדה אושוויץ הוא כאות הוקרה והערכה לזכר האיש, מעשיו, גילוי אומץ לב עילאי וסיכון מתמיד כדי להציל ולהעניק חיים לרבים ששרדו בקושי את מחנות ההשמדה. ג'קיטו הוכר ע"י ארגון בני ברית כיהודי שהציל בתקופת השואה מאות עד אלפי יהודים ממוות בטוח.  ועדת השמות וההנצחה העירונית שאישרה את הבקשה, ציינה  בנימוקיה את סיפור גבורתו הנועז של יעקב ג'קיטו מאסטרו שמהווה אנדרטה לניצחון הרוח והגבורה היהודית על רשעותם, אכזריותם, חוסר אנושיותם ורצחנותם של הגרמנים.

בטקס בבית שאן שיתקיים במעמד ראש העיר וקונסול יוון בישראל, בהשתתפות עו"ד אלן שניידר מנהל המרכז העולמי של בני ברית-ירושלים,  רוני ארניה יו"ר המרכז למורשת יהדות סלוניקי ויוון, נציגות רחבה של יוצאי קהילות יהודי יוון מכל הארץ, משפחת מאסטרו ותושבי העיר בית שאן.

ההחלטה לקרוא רחוב על שמו של ג'קיטו התאפשרה בזכות התשתית שהונחה בעיר בית שאן כבר לפני שנים בפעילות מבורכת בעיר להנצחת ולימוד שואת יהדות יוון בפרויקט הנוער בעידודו ותמיכתו של ראש העיר רפי בן שטרית. בית שאן מקיימת גם מזה שנים קשרי ידידות חמים עם קהילת יהודי סלוניקי בארץ ובחו"ל, בין השאר באמצעות משלחות נוער וכן מפגשים שוטפים עם ניצולים ששרדו את השואה. גם ראש העיר נסע ובעבר והצטרף למסעות הנוער ביוון.

הרחוב לזכרו
הרחוב לזכרו

"העיר בית שאן והעומד בראשה הפכו לפורצי דרך בתחום הנצחתו של ג'אקו ויתר גיבורי השואה", מציין שבתאי (סבי) חנן שמשמש כפעיל חברתי בכל הקשור לקהילות יוון בישראל.

בן שטרית: "אני שמח על הזכות שניתנה לי ליזום ולהוציא לפועל את הנצחת פועלו של יעקב מאסטרו. קריאת רחוב על שם אדם מציינת וממחישה הן את חשיבותו של האדם והן את הכבוד וההערכה שרוחשת לו העיר. אין ספק כי יעקב ז"ל, מציל היהודים מאושוויץ, ראוי למחוות ההוקרה והכבוד".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות