fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הדין לעבודה: המעסיק פיטר עובד בזמן מחלה ויפצה אותו בעשרות אלפי שקלים

האיש יוצג על ידי עורך דין משה גרמה מעפולה, שטען כי הפיטורים נעשו על ידי המעסיק באופן שרירותי, ללא שימוע וללא מתן הודעה מוקדמת ותוך ניסיון לייחס לעובד אקט של התפטרות.
עו"ד משה גרמה (צילום עצמי)
עו"ד משה גרמה (צילום עצמי)

עובד שהועסק  כפועל ייצור במשרה מלאה ובשכר של 6,500 שקל לחודש, קיבל הודעה על סיום העסקתו בזמן שהוא מצוי בחופשת מחלה בעקבות דלקת חריפה ממנה סבל. העובד אשר יוצג על ידי עורך דין משה גרמה מעפולה, טען בתביעתו כי פיטוריו נעשו על ידי המעסיק באופן שרירותי, ללא שימוע וללא מתן הודעה מוקדמת ותוך ניסיון לייחס לעובד אקט של התפטרות.

עו"ד משה גרמה (צילום עצמי)
עו"ד משה גרמה (צילום עצמי)

לטענת העובד הוא נדהם לקבל מכתב בזמן מחלתו ובו טען המעסיק כי הוא מעוניין להתפטר ועל כן התפטרותו מתקבלת, לטענתו מעולם לא ביקש להתפטר. העובד טען כי בשום שלב לא נמסרה ממנו הודעה על רצונו להתפטר. לטענת העובד המעסיק ניסה לשלול את זכויותיו ולחמוק מהאיסור לפטרו בזמן מחלתו.

העובד טען בתביעתו כי הוא זכאי לפיצוי בגין עוגמת נפש, תחושת ההשפלה, העלבון והפגיעה שחש בשל פיטוריו הפתאומיים והמידיים אשר גרמו לו לעוגמת נפש וצער רב.

במסגרת התביעה הצדדים הסכימו לפנות הליך גישור, שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת עילית, בפני המגשר אמנון סבח ובמסגרתו ניתן פסק דין לפיו המעסיק ישלם לתובע 16,250 שקלים בגין פיצויי פיטורין ובנוסף 7,000 שקלים כפיצוי בגין פיטורין שלא כדין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות