fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביקושים גבוהים לדיור וזינוק במחירי הנדל"ן בבית שאן

בית שאן היא העיר שרשמה את הזינוק הגדול ביותר במחירי הנדל"ן מאז אוקטובר שעבר עם עלייה ממוצעת של כ־22%. ראש העיר בן שטרית: "הזינוק מעיד על ביקושים גבוהים ועל צמיחה כלכלית. אין ספק שעלינו על מסלול שמוביל את בית שאן להמראה"
תנופת בנייה בבית שאן (צילום דוברות העירייה)
תנופת בנייה בבית שאן (צילום דוברות העירייה)

שנה אחרי הפעלתה המחודשת של רכבת העמק חל זינוק שיא בביקושים ובמחירי הנדל"ן בעיר בית שאן. כפי שצפו, הרכבת, המחברת ארבע מהערים  המרכזיות בצפון – בית שאן, מגדל העמק, יקנעם ועפולה עם תחנת לב המפרץ ותחנות נוספות בעיר, מקלה על הנגישות אל ערים אלה ומהן.

לדבריה של שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגיןף  "השנה שחלפה מוכיחה שכל התחזיות התממשו והרכבת אכן מהווה מנוע צמיחה יוצא דופן לכל האזור. בית שאן נחשבה בעבר לעיר שהנגישות אליה נמוכה יחסית לערים אחרות והזינוק במחיר תואם את ההתפתחות המשמעותית בתחום התשתיות".

תנופת בנייה בבית שאן (צילום דוברות העירייה)
תנופת בנייה בבית שאן (צילום דוברות העירייה)

השמאית בוגין העריכה כי העלייה במחירי הדירות בעיר תימשך ככל שהמודעות לפעילותה של הרכבת וההקלה המשמעותית שהיא מעניקה לתושבים תעלה.

בידיעה שפורסמה השבוע במוסף הכלכלי 'ממון' בעיתון 'ידיעות אחרונות' צוין עוד ש"העיר בית שאן רשמה בזכות הרכבת את הזינוק החד ביותר במחירי הנדל"ן. אם ב -2011 מחירה של דירה בת 4 חדרים בעיר עמד על 318,000 שקל  ובשנת 2016 עמד מחירה על 562,000 ש"ח, היום דירה דומה בעיר עולה כבר 684,000 שקל".

על פי תחזיתה של השמאית, בשנה הקרובה צפויה העלאה נוספת של בין חמישה לשבעה אחוזים במחירים. גורמים נוספים התורמים לעליית ערך הדירות בפרט ולהתפתחות ולצמיחה הכלכלית של העיר ושל עמק המעיינות כולו בכלל הם : הרחבת כיבש 71, בניית מחלפים המקלים על התנועה בצומת נבות ועוד.

גלעד יפרח, מנכ"ל חברת 'גלעד מאי' שבונה בבית שאן פרויקטים למגורים, צוטט: "גם הביקוש לשכירות עולה, ובנוסף אנו עדים להתעניינות בקרב משקיעים. העובדה שהרכבת חיברה את העיר מחדש לחיפה ולמרכז הארץ עוררה גם את המשקיעים".

מי שאינו  מופתע מהנתונים ומברך עליהם הוא ראש העיר, רפאל בן שטרית שטוען כי לבד מהיותה של הרכבת אמצעי תחבורה היא נמנית עם מנועי ומנופי הצמיחה החשובים של העיר. "כמי שמוביל את הפיתוח והצמיחה בעיר יחד עם צוות עובדים מסור ומחויב, הנתון מאוד משמח אותי. הזינוק במחירי הדיור בעיר מעיד על ביקושים גבוהים ועל צמיחה כלכלית. אין ספק שעלינו על מסלול שמוביל את בית שאן להמראה", ציין ראש העיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות