fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביקור המאסטרו בנצרת עילית

הקלרינתן אלכס פיטרשטיין יליד נצרת עילית מבוקש בכל הבמות החשובות בעולם אבל הבמה שהוא חולם להופיע בה היא דווקא בעיר הולדתו נצרת עילית. פיטרשטיין, שמתגורר בשנים האחרונות בארה"ב הגיע לפני כשבועיים לארץ וביקר בנצרת עילית שם מתגוררת משפחתו.
מאסטרו פיטרשטיין (צילום עצמי)
מאסטרו פיטרשטיין (צילום עצמי)

הקלרינתן אלכס פיטרשטיין יליד נצרת עילית מבוקש בכל הבמות החשובות בעולם אבל הבמה שהוא חולם להופיע בה היא דווקא בעיר הולדתו נצרת עילית. פיטרשטיין, שמתגורר בשנים האחרונות בארה"ב הגיע לפני כשבועיים לארץ וביקר בנצרת עילית שם מתגוררת משפחתו. אביו, ליאוניד הוא מורה למוזיקה, ששימש חבר מועצת עיר ומנצח על תזמורת מיתרי הגליל. "הגעתי לארץ מסגרת סדנה בינלאומית לקלרינט שקיימנו בקיבוץ מזרע עם  משתתפים מארה"ב, סין, קפריסין יוון וישראל", סיפר.

מאסטרו פיטרשטיין (צילום עצמי)
מאסטרו פיטרשטיין (צילום עצמי)

– איך ההרגשה לחזור הביתה?

"אני מתגורר בבולטימור שבארה"ב יחד עם משפחתי. מאירה אשתי היא כנרית במקצועה ויש לנו שני ילדים קטנים דניאל בן 10 ועדה בת 7. אני מבקש די הרבה בארץ וכמובן מתגעגע".

–  תחזור?

"בינתיים אני עובד בכל קיץ על פרויקט חדש ונהנה לשמור על קשר עם האנשים בארץ. גם כשאני בארה"ב הקשר הדוק, אני מעודכן בכל מה שקורה בארץ".

אלכס נולד במינסק, ולאחר עלייתו ארצה עם משפחתו התאקלם בנצרת עילית. לאחר שסיים לימודי מוזיקה בבית הספר לאומנויות בירושלים נסע לניו -יורק על מנת ללמוד בבית הספר ג`וליארד –  על מוריו נמנים צ`ארלס ניידיץ` ואלי חפץ.

הפרסים הראשונים הרבים בהם זכה כוללים את תחרויות האביב ותחרות הקלרינט הבינלאומית על שם קרל נילסן (2001). מאז שנת 1991 זוכה פיטרשטיין במלגות מטעם קרן התרבות אמריקה-ישראל וברזומה שלו הופעת   סולן עם תזמורות בינלאומיות כגון התזמורת הקאמרית של ווינה, תזמורת סיינט לוק, התזמורת הפילהרמונית של טוקיו, התזמורת הקאמרית הישראלית והתזמורת הסימפונית ירושלים.  פיטרשטיין הופיע ברסיטלים באולמות חשובים באמריקה, יפן וישראל. הוא נמנה עם קבוצת אומנים שזכתה לנגן  מוסיקה קאמרית עם אמנים כגון ריצ`רד גוד, עמנואל אקס ורביעיות אבאלון וגם לעבוד עם  מלחינים כגון ג`ון קוריליאנו ואוסוואלדו גוליג`וב, ויצירות נכתבו במיוחד עבורו על ידי מלחינים כגון סמואל אדלר, מייסון בייטס ובטי אוליברו.

– מה הסיכוי שתופיע בקונצרט בנצרת עילית?

"הופעתי על במות גדולות בכל העולם אבל החלום שלי הוא לחזור לעיר נעוריי ולהופיע על הבמה בברקוביץ' יחד עם מלחינים ונגנים מפורסמים מכל העולם".

-דיברת על זה עם ראש העיר רונן פלוט? הוא בעצמו מוזיקאי, בטח יקפוץ על הרעיון

"לא הספקתי לדבר א\יתו אבל אעשה זאת בימים הקרובים. סיפרו לי שראש העיר חובב מוזיקה וראיתי את כל מיצגי הנגינה שעוצבו בכיכרות, איזה יופי. כיף לראות ויהיה עוד יותר כיף להופיע כאן ולסגור מעגל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות