fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אות התקומה" הוענק למשורר והיוצר עמנואל בן סבו מעפולה

בדברי ההסבר לבחירה נכתב: "בן סבו תורם בכתיבתו לילדים ונוער מנחיל ערכים של אזרחות טובה וחינוך לשלום, כבוד האדם וחירותו"
בן סבו משמאל עם יתר מקבלי האות (צילום נבס)
בן סבו משמאל עם יתר מקבלי האות (צילום נבס)

בטקס מרגש ורב רושם, הוענק "אות התקומה" במוזיאון חצר היישוב הישן בירושלים, לארבעה זוכים תחת הכותרת: "זה הזמן לאומה, לחגוג את התקומה".

בן סבו משמאל עם יתר מקבלי האות (צילום נבס)
בן סבו משמאל עם יתר מקבלי האות (צילום נבס)

את האות המרשים העניקו אורה פיקל צברי, מנהלת המוזיאון, ועו"ד  חגי סיטון יו"ר הנהלת המוזיאון. הטקס התקיים בהנחיית יו"ר אגודת הסופרים העבריים לשעבר, הרצל ובלפור חקק. בין מקבלי האות: המחנך, המשורר והיוצר עמנואל בן סבו, בן 54 מעפולה. עוד קיבלו את האות: יצחק גנוז והאחיות צליה והדסה באו.

"הועדה בחרה השנה בארבעה אישים שתרמו תרומה מיוחדת לתקומת העם המתחדש בארצו", אמר הרצל חקק. אשר העלה יחד עם אחיו המשורר בלפור את תרומת ארבעת הזוכים באות התקומה. בדברי ההסבר לבחירה נכתב: "בן סבו תורם בכתיבתו לילדים ונוער מנחיל  ערכים של אזרחות טובה  וחינוך לשלום, כבוד האדם וחירותו. עמנואל,  מקדיש את חייו לחינוך ילדים ונוער בסיכון ומעניק להם סיכוי, אופק ותקווה.  במשך 30 שנה הצליח עמנואל לשזור חינוך, יצירה ואהבה בקרב אלפי תלמידי הפנימיות הטיפוליות שיקומיות וקרב אליהם את אהבת השיר והספר".

עוד נכתב: "דרך הכתיבה של עמנואל בן סבו לאורך כל ספריו היא לשלב בין ספרות יפה לבין עולם הילדים. מבחינת עמנואל  – הכוונה היא להקנות ערכים, לעצב את האישיות , לפתוח בפניהם אופקים, לפרוש עלילות שיציירו מתכּונות שונות של מציאות, של חֲברות שונות. כיוצר פורה ומוביל חש עמנואל  מחויב להעניק ולהעשיר את  לילדים . הנתינה היא מהות חייו והוא משלב את אהבתו לספרות העברית לאהבת האדם שבו. על כך ראוי עמנואל בן סבו לאות התקומה מטעם מוזיאון חצר היישוב הישן בירושלים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות