fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

75 דוחות חולקו לנהגים שנהגו על החוף

נהגים מסכנים ומסתכנים. ממבצע האכיפה. צילום: שי קבסה
נהגים מסכנים ומסתכנים. ממבצע האכיפה. צילום: שי קבסה

במבצע אכיפה יזום, חברו פקחי רשות הטבע והגנים בשיתוף עם משטרת תנועה ארצית, ימת"א כרמל ומשטרת התנועה מושבות הברון, במטרה למנוע נהיגה לא חוקית בחופי הים, ניתנו במהלך סוף השבוע האחרון כ-75 דוחות כנגד עברייני סביבה שעברו על החוק, מתוכם כ-40 דוחות ניתנו על ידי פקחי רשות הטבע והגנים.

המבצע נערך בסוף השבוע האחרון והתמקד לאורך חופי הים – מחוף הסטודנטים בחיפה ועד לחוף שדות ים באזור קיסריה-חדרה, במטרה למנוע נסיעת כלי רכב בסמוך למתרחצים, עד 100 מטר מהחוף ולדאוג לאכיפת החוק. הקנסות על נסיעה אסורה בחופי הים, נעים בין 500 ל-1,000 שקלים, כאשר במקביל לפעולות האכיפה מבוצעות גם פעולות הסברה.

שיתוף הפעולה בין רשות הטבע והגנים לבין משטרת ישראל משרת את המטרות של שני הגופים, שמירה על בטחון הציבור לצד שמירה על ערכי הטבע. ברשות הטבע והגנים מציינים כי מעבר לפגיעה ברווחת ובטיחות המתרחצים בחופים, נהיגה על חופי הים, הנעשית כיום לעיתים גם בפראות, יוצרת קוליסים (סימני גלגלים הנותרים בשטח לאחר מעבר רכבים), פוגעת באופן משמעותי במרקם הטבעי של החוף ובחיות הבר העושות שימוש בחופים, ביניהן נקבות צבי הים שבימים אלו ממש נמצאות בעונת ההטלות של ביציהן.

נהגים מסכנים ומסתכנים. ממבצע האכיפה. צילום: שי קבסה
נהגים מסכנים ומסתכנים. ממבצע האכיפה. צילום: שי קבסה

שי קבסה, פקח במחוז צפון של רשות הטבע והגנים שלקח חלק במבצע האכיפה, מספר: "נתקלנו בעשרה מקרים של נהיגה מסוכנת על חוף הים, במרחק של פחות מ- 100 מטרים, וכולם נקנסו. באשר לאלו שנהגו בין המתרחצים וסיכנו את ביטחונם, פעלנו להשבית את רכבם. המקרה הבולט והאלים ביותר שנתקלנו בו היה נהיגה חסרת אחריות בין מתרחצים במרחק של 20-30 מטרים מהחוף, כשבמהלך מתן הדו"ח הסתובב הנהג ונמלט. בזכות שיתוף הפעולה הפורה עם משטרת ישראל והמסוק בשטח, איתרנו את הרכב ויושביו נתפסו. לאחר בדיקה עלה כי הנהג נמצא בתקופת שלילה, וחשוד כי נהג בגילופין".

במקביל למבצע הסתיים השבוע קמפיין בינלאומי למען שמירה על הסביבה הימית "ים נקי – "clean seas" בו השתתפו 13 מדינות הים תיכון וישראל, כחלק מקמפיין ים נקי שיזמו עמותת אקואושן, המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים. במהלך חודשי הקיץ יתקיימו מגוון פעילויות בחופי הארץ במטרה להעלות את מודעות הציבור על חשיבות השמירה על החופים, הים ומשאביו. פרטים ניתן לקבל באתר רשות הטבע והגנים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות