fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאות הפגינו בקריאה לסגירת בז"ן

דורשים לסגור את בז"ן. המפגינים (צילום: מגמה ירוקה)
הפגנה נגד זיהום האוויר | צילום ארכיון: מגמה ירוקה

מאות פעילי ארגון מגמה ירוקה וארגוני סביבה שונים התכנסו כעת מול בתי הזיקוק וקוראים לסגירת בז"ן, תחת הסיסמה: "חיפה דורשת אנרגיה מתחדשת". פעילי מגמה ירוקה ושאר הארגונים הירוקים צעדו מקניון הסינמול לכיוון מתחם בז"ן. הצעידה שהתקיימה לרגל יום המודעות הבינלאומי למחלת הסרטן, התקיימה בקריאה לסגור את בז"ן ולאמץ מדיניות של אנרגיה חלופית לנפט. הצועדים קראו למדינה להכיר בקשר המובהק שבין זיהום אוויר מפליטות מפעלים לבין מחלת הסרטן.

הצועדים עטו מסכות מסנן ונשאו עימם כרזות ומגפונים, תוך שהם קוראים לסגור את בז"ן. בתום הצעדה, התכנסו ברחבה מול בז"ן והחלה עצרת, במהלכה קוראים כעת הפעילים לסגירת בז"ן

ח"כ יעל כהן פארן אמרה: "הגיע זמן וחזון אחר למפרץ חיפה, הגיע הזמן להפסיק לראות את הדבר הזה מהחלונות, די, מספיק עם זה. כל מי שנמצא כאן והגיע כהורה של ילד חולה או מישהו שעבר את זה בעצמו או בן זוגו או אחד מהוריו, אני שומעת כאן את הסיפורים שנים, מספיק עם הדבר שגורם לעוד ילד ועוד איש ואישה וילדה להיות חולים במפרץ חיפה. בכנסת האחרונה הקמתי את השדולה למען תושבי מפרץ חיפה, הבאתי הרבה מאוד חברי כנסת לראות את הדבר הזה בעיניים ולהבין, כי הכנסת רחוקה מכאן. הבאתי אותם להריח את הריח ולהבין מה קורה פה לכם, לחיים שלכם, ליום יום, לבוקר כשאתם פותחים את החלון ומיד סוגרים אותו כי אתם לא יכולים לנשום. זה בלתי נתפס שמקום כמו חיפה הוא החצר האחורית של מדינת ישראל, מי שמע על דבר כזה. המפעלים האלה פה כבר 80 שנה והגיע הזמן להגיד שאין להם כבר מקום בלב שכונות מגורים".

מנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים בני ציון, ד"ר עבד אגברייה אמר: "היום ציינו את יום הסרטן הבינלאומי בבני ציון, ואנו נלחמים יום יום במחלה האיומה הזו. שלא יספרו לכם סיפורים, יש קשר ישיר בין זיהום האוויר לתחלואת הסרטן. יגידו שאין מחקרים וזה נכון, אין מחקרים בחיפה ויש פה כוונת תחילה, לא רוצים לעשות מחקרים כי לא רוצים להראות לאנשים את הקשר הישיר לתחלואת הסרטן. אוויר נקי הוא זכות שהטבע העניק לנו ואני לא חושב שלאף אחד יש את הזכות לקחת את זה מאיתנו. אנו צריכים להיות חזקים ומאוחדים כדי שיסגרו את המתחם הזה מאחורינו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות