fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב עיריית קרית ביאליק לשנת 2016: 287 מיליון שקלים

תקציב החינוך של העירייה יגדל בשנה הקרובה בעוד 17 מיליון שקלים ויסתכם ב-96 מיליון שקלים
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

עיריית קרית ביאליק הודיעה השבוע כי תקציב העירייה לשנת 2016 יעמוד על סך 287 מיליון שקלים והוא מבטא גידול ריאלי בהוצאות העירייה והכנסותיה. תקציב החינוך של העירייה יגדל בשנה הקרובה בעוד 17 מיליון שקלים ויסתכם ב-96.3 מיליון שקלים.

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

על פי המידע שנמסר, כשנבחר דוקורסקי לראשות העיר בדצמבר 2008 עמד תקציב החינוך על 30 מיליון שקלים ועם כניסתו לתפקיד העמיד אותו על 60 מיליון שקלים. בשנת כהונתו השמינית בתפקיד נמשך הגידול בהשקעות העירייה בחינוך והוא עתה גבוה פי 3.1. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמצאת קריית ביאליק במקום ה-1 בהשקעה לתלמיד בין העיריות בארץ ובמקום ה-11 מבין 256 הרשויות המקומיות בישראל (עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות).

תוצאות ההשקעות בתקציב החינוך מראות לדברי העירייה על גידול של יותר מ-25% בשיעור הזכאים לבגרות בבית הספר התיכון "אורט" על שם פיינשטיין, מקום ראשון במחוז חיפה באחוז הניגשים ל-5 יחידות לימוד לבגרות במקצוע הפיסיקה, נתוני גיוס משמעותי גבוהים לצה"ל, הרחבת החינוך הערכי, שיפור ניכר בתוצאות מבחני המיצ"ב וגולת הכותרת זכייתה של קריית ביאליק בפרס החינוך היישובי הארצי.

בנוסף הושקעו בתקופה זו כ-70 מיליון שקלים בבינוי ובשיפוץ מוסדות החינוך בעיר. משרד החינוך העביר לעירייה בחמש השנים האחרונות  כ-41 מיליון שקלים  לשיפוצים, בינוי והנגשה של בתי הספר וגני הילדים.בהצעת התקציב עולה עוד, כי תקציב הרווחה והשירותים החברתיים יגדל ב-2 מיליון שקלים ויעמוד על 33.4 מיליון שקלים. תקציב התרבות יגדל בכמיליון שקלים.

על פי הנחייתו של דוקורסקי יוגדלו תקציבי התמיכות בתנועות הנוער, אגודות הספורט והקונסרבטוריון, שמאפשרים פעילות פנאי לילדי העיר ובני הנוער: "אני רואה בחינוך הבלתי פורמלי, בתנועות הנוער ובספורט, חלק מהחינוך בעיר ולכן בהתאמה אנו מגדילים את התקציבים והתמיכות בתחומים אלה. תקציב הנוער לבדו יגדל ב-350,000 שקלים."

52% מתקציב העירייה מופנה לשירותים ממלכתיים (חינוך, תרבות, רווחה, קליטה). השתתפות הממשלה מנגד במימון פעולות אלה תעמוד על 18% בלבד. הפעולות למען התושב יהוו 72% מסך כל התקציב. מרכיב השכר בתקציב יעמוד על 28% בלבד מתקציב העירייה, כולל שכר לפנסיונרים. בהוצאות השכר והתפעול של לשכות ראש העיר וסגנו תחול בשנה הקרובה הקטנה. גם שיעור החזר המלוות של העירייה לבנקים צפוי לקטון.

עיריית קרית ביאליק. (צילום: דורון גולן)
עיריית קרית ביאליק. (צילום: דורון גולן)

אלי דוקורסקי: "התקציב מייצג את רמת הפעילות והשירותים הגבוהה שאנו מעניקים לתושב. ההשקעה לתושב בקריית ביאליק היא הגבוהה בקריות. מרכיב הגרעון הנצבר, שקיבלתי עם כניסתי לתפקיד בשלהי שנת 2008 ימשיך להצטמצם ושיעורו ביחס לתקציב זניח. אנו מנהלים את העירייה ביעילות ובאחריות וזוכים מידי שנה בפרס שר הפנים לניהול כספי תקין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות