fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תערוכת ציורים של ילדי קרית אתא תיפתח בקניון עזריאלי בעיר

תערוכת ציורי ילדים בעזריאלי קרית אתא (צילום: באדיבות בית פישר)
תערוכת ציורי ילדים בעזריאלי קרית אתא (צילום: באדיבות בית פישר)

ביום שני תיפתח תערוכת "הפינה האהובה בעירי" במסגרתה יוצגו מעל מאה ציורים של תלמידי כיתות ד' מבתי הספר היסודיים בקרית אתא בשיתוף המוזיאון העירוני בית פישר. התערוכה מורכבת מציורי ילדים שבחרו לצייר את המקומות האהובים עליהם. מנכ"ל קניון עזריאלי קרית אתא ירון ספיר: "התערוכה מייצגת את השילוב הייחודי בין חיבור לקהילה, תרבות וחינוך".

  תערוכת "הפינה האהובה בעירי" של ילדי כיתות ד' מבתי הספר היסודיים בקרית אתא תיפתח ביום שני הבא בקניון עזריאלי בעיר. מעל מאה ציורים של התלמידים יוצגו בתערוכה שמוביל המוזיאון העירוני לתולדות קרית אתא; 'בית פישר' בשיתוף עיריית קרית אתא  וקניון עזריאלי. בתי הספר היסודיים אשר משתתפים בתוכנית הם: בית צבי ישראל, פינסקר, ירושלים,  יבנה, נועם, גבעת טל, גבעת רם וגורדון.

התערוכה היא חלק  מפרויקט "היישוב שלי" שמוביל משרד החינוך בכיתות ד'   השנה נבחר בקרית אתא נושא התערוכה: "פינה אהובה בעירי".  התלמידים התבקשו לצייר לבדם  את הפינות הייחודיות שהם הכי אוהבים בעיר. מבחינה של כלל הציורים עולה מוטיב מרכזי המופיע במרבית הציורים והם: פינות ירוקות, פארקים, מקומות בילוי שבינם גם קניון עזריאלי.

למשל, בציורים מגלים הילדים דרך האומנות כי הם מאד אוהבים את הקניון  וילדים רבים ציירו את 'הכדור העגול' של עזריאלי כמקום אהוב לבילוי. בציורים נוספים בחרו הילדים לצייר מתקני משחקים, שבילי אופנים, בתי כנסת, בתי ספר שלהם, ועוד.

תערוכת ציורי ילדים בעזריאלי קרית אתא (צילום: באדיבות בית פישר)
תערוכת ציורי ילדים בעזריאלי קרית אתא (צילום: באדיבות בית פישר)

את הפרויקט הייחודי מוביל המוזיאון  לתולדות קרית אתא; 'בית פישר', אשר הדריך מתחילת השנה את התלמידים וצוות ההוראה. במהלך הפרויקט הוקם גם צוות שופטים המורכב מנציגי הקניון, ותיקי העיר, מפקחת אומנות ממשרד החינוך; סיון שמעוני ומנהלת בית פישר; אירנה אפרימוב שסקרו את עבודות התלמידים. במסגרת הפרויקט נערכה תחרות עירונית ונבחרו שמונה ציורים שיזכו בפרסים. הקניון השקיע  את מירב המשאבים ויקים תערוכהמושקעת, כל הציורים נסרקו על גבי קאפות ויוצגו לקהל הרחב ברמה הגבוהה ביותר.

הזוכים בתחרות עירונית הם: במקום הראשון; עופרי מרקוביץ מבית ספר ירושלים שצייר את פארק לוקי, במקום השני: יערה אלאף מבית ספר פינסקר שציירה את בית אנוש, מקום השלישי: דני זילברמן מבית ספר גבעת טל שצייר נוף של פארק, ציון לשבח: אורי סנטיני מבית הספר גבעת רם שצייר שבילי אופניים בקרית אתא.

תערוכה כחלק מתכנית "היישוב שלי" הפכה למסורת בקניון עזריאלי קרית אתא", מסבירה  מנהלת בית פישר; אירנה אברימוב, "התערוכה מאד פופולרית, ידועה ומוערכת בעיר היא נותנת לתלמיד אפשרות להביא את תפיסתו של קרית אתא. התלמידים לומדים על ההיסטוריה של קרית אתא, על דור המייסדים וחיים של פעם, ובמקביל לומדים את השינויים בעיר עם הבנייה והפיתוח כחלק מתכנית הלימודים. התערוכה כולה זה פסיפס נוף עירוני שמורכב מציורי ילדי קרית אתא"

אפרימוב הוסיפה כי התלמידים נתנו מקום של כבוד בציורים לקניון עזריאלי קרית אתא והמחישו את הקניון כמקום של בילוי והנאה עבורם ואת הנאתם מבילוי מגני שעשועים וריאות ירוקות ברחבי העיר.  "התערוכה חשובה  לכל תושבי העיר ומעניינת לכל הגילאים ", מסכמת אפרימוב.

מנכ"ל קניון עזריאלי קרית אתא ירון ספיר הוסיף: "תערוכת היישוב שלי בעזריאלי הפכה למסורת. כל תושבי העיר מוזמנים להביט  ולבחון  את היצירות שהם גאווה מקומית לעיר ולקניון. התלמידים מציגים ציורי אומנות הממחישים את השילוב הייחודי של הקניון  בחיבור עם הקהילה בתחומי התרבות והחינוך".

תערוכת היישוב שלי,  יום שני 8.2 בשעה 17:30,קניון עזריאלי קרית אתא. התערוכה תוצג למשך שבועיים בלבד. הציבור מוזמן, הכניסה חופשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות