fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעמולה או לא תעמולה?

כל תושב נחשב. צורי (צילום: דורון גולן)

עיריית קרית מוצקין הגישה שבוע שעבר לוועדת הבחירות המרכזית, ערר על החלטת יו"ר וועדת הבחירות האזורית חיפה שקבע כי חוברת המידע שהפיצה העירייה מכילה בתוכה תעמולת בחירות.

הדיון בפני השופט יצחק כהן, המכהן כיו"ר ועדת הבחירות האזורית חיפה, התקיים בשבוע שעבר, בעקבות עתירה שהגיש יו"ר תנועת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, שטען כי מדובר בתעמולת בחירות שממומנת מקופת העירייה. החלטת השופט קבעה כי חוברת המידע שהפיצה העירייה במהלך חודש דצמבר האחרון מכילה בתוכה תעמולת בחירות. השופט נעתר לבקשתו של אבישר והורה על הפסקת הפצת החוברת והשמדת חוברות המידע שטרם הופצו.

בהחלטתו אמר השופט כהן; "ככל שאנו מתקרבים למועד הבחירות יש להקפיד יותר ולדקדק יותר עם הפרסומים הנעשים מטעם ראש הרשות המקומית והרשות עצמה. הדבר מתבקש הן כדי למנוע ניצול לרעה של כוח השלטון והן כדי לשמור על השוויון בין המועמדים השונים". השופט כהן חייב את ראש העירייה, חיים צורי ואת העירייה בתשלום הוצאות משפט בסך אלפיים שקלים.

מיד לאחר החלטתו של השופט כהן הוחלט בעירייה להגיש ערר ובתחילת השבוע הגיש עו"ד אבי גולדהמר, המייצג את צורי ואת העירייה, ערר לוועדת הבחירות המרכזית. בערר מתבקשת וועדת הבחירות המרכזית לבטל את החלטתו של השופט כהן ולחייב את אבישר בתשלום הוצאות המשפט בשתי הערכאות המשפטיות. בערר נטען כי מדובר בחוברת שיש בה מידע לציבור ואין לראותה כתעמולת בחירות.

"בשבוע שעבר צורי התאמץ לשכנע את הציבור שהוא בכלל לא מתרגש", מסר אבישר, "לא מההחלטה של השופט כהן ולא מהוצאות המשפט שפסק לו. חוסר ההתרגשות היה כה גדול עד שהתפרץ וצורי מיהר לעתור לשופט בית המשפט העליון חנן מלצר בבקשה לבטל את ההחלטה וגם את הצורך לשלם את הוצאות המשפט. אנחנו מאמינים שיש שופטים בירושלים ונמתין בסבלנות להכרעה".

משיחות עם גורמים פוליטיים מתברר כי ישנו מימד נוסף להתעקשות העירייה וצורי להגיש ערר. שכן התמודדות בבחירות המקומיות, כפי שעושה תנועת רוח חדשה במוצקין, דורשת השקעת משאבים כספיים נכבדים וכל פגיעה במשאבים אלו יכולה להוביל לפגיעה במערכת הבחירות שלהם. פגיעה במשאבים הכספיים בשלב כה מוקדם של מערכת הבחירות, יכולה להשפיע בשלבים האחרונים והמכריעים לפני יום ההצבעה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות