fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבת הקריות יזמה מרוץ למען חולי ALS בשביל חברתה לעבודה

אתי אזולאי עם חבריה בקק"ל ביום המרוץ צילום: עמותת ישראלס
אתי אזולאי עם חבריה בקק"ל ביום המרוץ צילום: עמותת ישראלס

אתי אזולאי מקרית מוצקין, חולת ALS לא יכלה להגיע למרוץ החברים למען חולי המחלה, שהתקיים בתחילת יוני. חברתה לעבודה בקק"ל, החליטה לעשות מעשה ויזמה מרוץ פרטי עבור אזולאי. יחד עם קק"ל והעמותות ישראלס ופרס לחיים, התגייסו להגשמת החלום. במרוץ שהתקיים בשבוע שעבר השתתפו כ-500 אנשים.

אזולאי אובחנה במחלת ה-ALS בנובמבר 2017 והמחלה מתקדמת בקצב מהיר. למרות זאת, היא ממשיכה לעבוד בתפקידה ב-17 השנים האחרונות כמנהל מחלקת קשרי ציבור בקרן הקיימת לישראל, במרחב צפון.

יד ימינה של אזולאי היא שירן בן נון שהחליטה לעשות מעשה עבורה. "לצערי מצבה הבריאותי הקשה עליה להגיע למרוץ שהתקיים ברמת השרון, ולכן הבאתי את המרוץ אליה, כדי שתרגיש כמה אנשים עוטפים אותה באהבה. המרוץ הזה הוא האירוע הכי מרגש בו נכחתי, והייתי חייבת שגם היא תרגיש את זה", סיפרה בן נון.

"התמזל מזלי להיות יד ימינה של אתי אזולאי ולעבוד לצדה בשנתיים האחרונות. חברתי אתי היא וונדר וומן אמיתית. היא מגדלת את שלושת ילדיה וארבעת נכדיה על ציונות, אהבת ישראל ואהבת הטבע. אתי לא יודעת מה זה לנוח, היא שנהגה לעבוד משש בבוקר עד עשר בלילה והייתה החוט המקשר בין הציבור ליופיו של היער".

 לדברי בן נון, למרות ההתקדמות המואצת של המחלה, אזולאי לא נותנת למחלה להשתלט על רוחה. "אני זוכה ללוות אותה במסעה, חווה אותה יום יום ורואה את השינויים. אנחנו צוחקות המון ביחד ולפעמים גם בוכות. כדי לעזור לאתי ולמצוא שביב תקווה חיפשתי מידע על מחלת ה-ALS בקבוצת חולים בפייסבוק וכך גיליתי את המרוץ המדהים של עמותות ישראלס ופרס לחיים, שהתקיים לפני מספר ימים ברמת השרון. המרוץ היה האירוע הכי מרגש שנכחתי בו בחיי והייתי חייבת שגם אתי תרגיש את זה. מה שהביא אותי לחשוב, שאם אתי לא יכולה להגיע למרוץ, אולי נביא את המרוץ אליה, כדי שתרגיש כמה אנשים עוטפים אותה באהבה. מאוד חשוב להעלות את המודעות למחלה, כדי להכחידה מהעולם ויפה שעה אחת קודם".

אל בן נון הצטרפו יו"ר ארגון העובדים בקק"ל ישראל גולדשטיין והנהלת קק"ל שפינתה את לוח הזמנים הצפוף, בהתראה של שבוע מראש והגיעו להשתתף במרוץ וחבריהם לעבודה.

אזולאי ביקשה השבוע להודות לקק"ל ועובדיה. "לא ציפיתי להיענות ולכזו תמיכה מהחברים שעבדתי איתם שנים. אני מתקשה להביע במילים את התרגשותי ואני אישה של מילים. אני עם דמעות וכל כך נרגשת מהאהבה שמרעיפים עלי ומהאכפתיות".

אתי ושירן צילום: עמותת ישראלס
אתי ושירן צילום: עמותת ישראלס

תרומות למחקר

מחלת ניוון השרירים או בשמה הנוסף מחלת "לו גריג", היא מחלה ניוונית של תאי העצב המוטוריים שבמוח ובחוט השדרה, השולטים בתנועת השרירים. בשל סיבות שטרם התגלו, תאי העצב המוטוריים מתים והשרירים חדלים בהדרגתיות מלתפקד.

מחלת ה-ALS כולאת אנשים בגופם כשמוחם נשאר צלול, היא לוקחת מהם את היכולת ללכת, לדבר, לבלוע ולנשום. בישראל חיים כ-600 חולים, שתוחלת חייהם מיום האבחון נעה בין 3–5 שנים. בכל שנה מאובחנים כ-120 חולים חדשים ונפטר מספר דומה של חולים.

 למחקר ולחולים אפשר לתרום באתר www.friends4als.org.il

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות