fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי קרית השרון: לא מוותרים

בית המשפט דחה את עתירת התושבים נגד הקמת המרכז המסחרי של מגדלי נעימי וקרא להם להשלים עם החלטות הרשויות המוסמכות וגופי התכנון
מול הבית. המרכז המסחרי צילום: פרטי
מול הבית. המרכז המסחרי צילום: פרטי

 

 

תושבים בקריית השרון לא קיבלו את החלטת ועדת הערר של הוועדה המקומית שדחתה את התנגדותם להקמת המרכז המסחרי של מגדלי נעימי ועתרו לבית המשפט. זה לא עזר לה.

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את עתירתם של תושבים בשכונת קריית השרון שהגישו ערר נגד החלטת ועדת הערר של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה וועדת המשנה שלה שנתנו היתר להקמת המרכז המסחרי של מגדלי נעימי.

התושבים טענו כי כל שימוש מסחרי שאינו מוכוון לעובדים באזור התעסוקה שנקבע בתוכנית, אסור בתכלית האיסור. עוד נטען כי ההיתר שנתנה הוועדה המקומית לוקה בפגמים, בין היתר סטייה מהוראות התוכנית בקשר למהות השימוש המסחרי, לבינוי ולמיקום החניות.

הפרויקט מוקם מול דירותיהם של המתנגדים במגרש בשטח של 26,279 מ"ר וכולל  מבנה למסחר ולתעסוקה של ארבע קומות, הידוע כ"מגדלי נעימי" בהיקף כולל של כ~30,052 מ"ר. כ~4700 מ"ר משטח המבנה, הממוקמים בחזית הבניין, עתידים להיות שטחים לשימוש מסחרי, ולטענת המתנגדים שימוש זה נוגד את התוכניות החלות על המגרש.

יזמי הפרויקט טענו כי השימוש המסחרי מיועד לשרת אלפי עובדים שיעבדו במבנה ועשרות אלפי עובדים אחרים שיעבדו באזור התעסוקה שבו עוד חמישה מגרשים דומים בייעודם וגודלם, הממוקמים בצמוד אליו, מצפון ומדרום, ששטחם הכולל הוא כ~135 דונם.

המחלוקת העיקרית בין הצדדים הייתה סביב שאלת ההיקף של השטח המסחרי שבפרויקט ואִפיוניו ומיקום החניות בפרויקט.

השופט יעקב שינמן כתב בהחלטתו: "הזכות להתנגד והשימוש בהליכים חוקיים למטרה זו, הינם מותרים, אך יש שלב, שבו יש לומר לבעל זכות ההתנגדות, די, וכי עליו להשלים עם החלטות הרשויות המוסמכות וגופי התכנון שבחנו את טענותיו, ובענייננו נעשו אלו, ביסודיות במקצועיות, באוזן קשובה לטענות העותרים, ולפעמים ליתר ביטחון, מעל ומעבר לנדרש ולמקובל, והגיעו למסקנה, כי אין לקבל טענות אלו".

מטרת התוכנית נת/750, עליה ממוקם פרוייקט נעימי, היא לשנות את הייעוד של האזור מחקלאי למשרדים, תעשייה נקייה, מסחר, שטחים ציבוריים פתוחים ותעסוקה. מדובר ביצירת חיץ של מבנים מסיביים בין מסילת הרכבת ממערב לבין מבני המגורים המצויים ממזרח לרחוב לנטוס, ובכך למתן את רעש הרכבות העוברות בסמוך. 

מול הבית. המרכז המסחרי צילום: פרטי
מול הבית. המרכז המסחרי
צילום: פרטי

יש לציין כי מרכז אלון המצוי במרחק של 500 מ' בכיוון צפון, תואם את התוכנית ומתקיימת בו פעילות מסחרית – סופרמרקט וסניף בנק בגודל התואם שירותים מקומיים אזוריים.

ועדת הערר הסכימה עם הוועדה המקומית, כי לא מדובר במסחר כלשהו, אלא במסחר מקומי אזורי שלא נועד רק לשרת את עובדי אזור התעסוקה אלא גם יעניק שירותים לרצועת מבני המגורים בשכונה הבנויה ממזרח קריית השרון. במקום מוקם סופרמרקט שישתרע על 2200 מ"ר למסחר מקומי בלבד המותר על פי התוכנית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות