fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי פולג עיר ימים: "כביש נוסף בשכונה ימרר את חיינו"

על אף הפקקים ביציאה משכונת פולג, רוב הדיירים מתנגדים לפתיחת כביש נוסף שיחבר את נתניה לצומת וינגייט. הדיירים: "כל תושבי נתניה ייסעו דרך השכונה שלנו"
פקק בפולג (צילום רותי ברמן)
פקק בפולג (צילום רותי ברמן)

תושבי רמת פולג מתנגדים להקמת כביש גישה נוסף ביציאה מהשכונה לכיוון כביש החוף (כביש 2). בפגישה שהתקיימה בסוף השבוע עם סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה במועצה, אלי דלל, העלו חברי ועדת התחבורה של השכונה הצעות לפתרון מיידי להקלה, ואלה כבר בוצעו בתחילת השבוע לרווחתם של הנהגים. עוד עלה בפגישה כי הרמזורים בצומת פולג יתוזמנו כדי לווסת ולאזן נכון את עומס התנועה ביציאה לכביש 2 בשעות הבוקר ובכניסה בשעות אחר הצהריים.

בישיבה השתתפו חברת המועצה תושבת רמת פולג, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג, ראש אגף שכונות, אורנה רגיניאנו, נציגי מחלקת תחבורה בעירייה וחברי ועדת התחבורה של עיר ימים פולג, יום טוב תמיר, דני כרוסט וטלי מולנר.

לאחר שדנו בבעיות הנקודתיות, הביעו חברי ועדת התנועה של השכונה התנגדות נחרצת להצעה לפתוח כביש יציאה נוסף לכביש 2 לכיוון וינגייט שיעבור דרך טיילת עיר ימים, רמת פולג והחוף הירוק.

 

פקקים ברמת פולג עיר ימים (צילום: מרים ראובן)
הרמזורים יתוזמנו. רמת פולג עיר ימים (צילום: מרים ראובן)

חבר ועד רמת פולג עיר ימים בוועדת תשתיות ותחבורה, דני כרוסט: "הכביש הזה יהפוך את הרחובות עוזי חיטמן, אהוד מנור וזלמן שז"ר לעמוס. האופציה הזו תעביר את כל התנועה לתוך עיר ימים ופולג וזה ימרר את חייהם של התושבים שבאו לחיות פה בשביל איכות חיים טובה יותר. זה יהיה פתרון לכל תושבי נתניה, כשתושבי השכונה סופגים את כל הסבל. האופציות השונות לא יתקבלו על דעתם של תושבי השכונה ולא על דעתם של תושבי אודים, שיתנגדו לכביש שירות ממזרח לכביש 2. עדיין אין תוכנית כזאת, ואם ידוע שהיא לא תעבור, אין טעם להכין אותה, מה גם שבמערכת העירונית יתנגדו לה נחרצות".

חבר מועצת העיר, הרצל קרן, היה בין יוזמי התוכנית של כביש יציאה לכביש 2 דרומה דרך פולג: "ברור לנו שאם הרוב המכריע של התושבים יתנגדו ליציאה דרך שכונת פולג עיר ימים, נשקול זאת שנית. למיטב ידיעתי, המתנגדים הדומיננטיים הם תושבי רמת פולג הוותיקה. הם מתנגדים לפגיעה בשקט הפסטורלי. העירייה צריכה לראות את האינטרס של כלל התושבים, והם מבינים שאין פתרון אחר לפקקים שרק יילכו ויתעצמו עם הגידול בבנייה בעיר ימים ובמתחם 542. במצב הזה, אין מנוס מיצירת יציאה נוספת מדרום העיר. הפתרון יכול להיות בכביש המוצע בהצבת תמרורים למניעת כניסתם של מכוניות לשכונת עיר ימים בשעות הבוקר, כך שרק שהכביש יתן מענה רק לתושבי פולג".

סגן ראש העירייה, אלי דלל, שנכח בפגישה: "שינוי המופע ברמזורים כבר יצר הקלה, אך את הפקק של כביש 2 אנחנו לא יכולים לצמצם כי כל הארץ נמצאת בו בשעות הבוקר. הכוונה הראשונית ביצירת כביש לווינגייט היא הנגשת וינגייט לנתניה, ואת זה לא הצלחנו לעשות אפילו בשביל אופניים בגלל התנגדות רשות הטבע והגנים".

למשתתפים בישיבה נמסר כי מספר חלופות נבחנות בימים אלה. לדברי דלל, "מדובר בתוכנית שיכולה לקחת בין חמש ל-50 שנה".

 

פקק בכניסה לפולג (צילום: רותי ברמן)
פקק בכניסה לפולג (צילום: רותי ברמן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות