fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 תושבי עכו קוראים לביטול אגרת השמירה

שקט רועם. רחוב העלייה בעכו (צילום: אושרי כהן)
שקט רועם. רחוב העלייה בעכו (צילום: אושרי כהן)

תושבי עכו חותמים בשבוע האחרון על עצומה לביטול אגרת השמירה בעיר. אגרת השמירה נגבית זה מספר שנים וחוקקה כחוק עזר עירוני. לפני יותר משנתיים גם קבעה עיריית עכו כי אגרת השמירה תחושב על פי מ"ר. החישוב נעשה לפי 1.99 ₪ למ"ר בהתאם לקביעת משרד הפנים ועד 243 שקלים.

את העצומה הקים שמעון קקון, פעיל חברתי, מנהל הבמה הפתוחה בעכו שמעלה בעיות ציבוריות בעיר על סדר היום.  קקון מסביר שאגאת השמירה  נמצאת בסדר היום הציבורי בעכו כבר המון זמן והוא מקבל עשרות פניות מתושבים שאינם מרוצים מהמעמסה הכלכלית נוספת.

"זה שנים שתושבי העיר עכו חווים גידול משמעותי בתשלומי הארנונה לרבות תוספת תשלום על שטחים משותפים.   מסתמן  שתשלומי הארנונה לא מספיקים לכיסוי שירותי השמירה , שיש צורך להשיט על התושבים היטל מס נוסף שכל מטרתו כנראה להכניס יד לכיסם של התושבים. לא יעלה על הדעת שאתם נבחרי הציבור תסירו מעליכם אחריות מוסרית של מתן ביטחון לתושבים , ובהחלטות שרירותיות תעבירו לראשי רשויות שלא מתפקידם לשמור על ביטחון הפנים , אבל באמצעות "הכשרת חוקיים" אתם מאפשרים להם להטיל עלינו התושבים עוד ועוד מיסים נוספים … מה יהיה המס הבא שתאשרו לגבות ,  האוויר שאנחנו נושמים?", נכתב בעצומה.

בשיחה עם צפון 1 הוסיף קקון: " זה זמן רב שנושא איכות השמירה ואגרת השמירה היה חלק מהשיח בבמה הפתוחה בעכו. להקמת העצומה ישנם מספר מניעים שהתחברו יחד בעיתוי, האחד שיח בבמה הפתוחה בדבר איכות השירות הניתן במסגרת אגרת השמירה , השני הפעילות שעושה חברת הכנסת יוליה בעניין העברת האחריות לממשלת ישראל בעניין ביטחון הפנים והאחרון  הוא העובדה שעצומה היא חלק בלתי נפרד ממאבק של תושבים כנגד הסרת אחריות של המדינה והקמת "מליציה" הפועלת בשירות ראשי רשויות וכנגד התושבים.

מי שרוצה להפעיל את השיטור הקהילתי שיעשה זאת במסגרת התקציב השנתי כחלק מסדרי עדיפויות של העיר. אם משרד הפנים רוצה בשיטור קהילתי שידאג להורות לראשי הרשויות שהפעילות תמומן רק מתקציב הרשות.ה גיע הזמן שהתושבים יבינו שהכוח להשפיע נמצא בידם והם רק צריכים להקים קול זעקה".

מעיריית עכו נמסר: "דבריו של יוזם העצומה  החי בעולם הווירטואלי אינם ראויים לתגובה ולהתייחסות כלל ועיקר. בזכות עשרות השקלים הבודדים אותם משלמת כל משפחה, הוקמה יחידת ביטחון ושיטור עירוני אשר שדרגה את הביטחון ונותנת מענה לאלפי פניות מוקד בחודש. נראה את אותם יזמים נותנים את המענה לאלפי פניות ללא הקמת יחידה זו. חשוב לציין, שהמצלמות הפזורות ברחבי העיר ויחידת השיטור העירוני המטפלת באינסוף מקרים מגבירים את תחושת הביטחון האישי של התושבים. כמו כן, לא ניתן להתעלם מנוכחות סיירי השיטור העירוני אשר מוזעקים לכל מקרה בתוך זמן קצר. מדינת ישראל והמשטרה הפועלת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות רואים בעכו מודל לחיקוי בכל הקשור לביטחון האישי, אך תמיד יימצאו בודדים שיקטרגו על כך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות