fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי אושרת יוצאים נגד פרויקט טחינת הגזם

זיהום אוויר קשה. המגרסות בשטח אושרת צילום עצמי
זיהום אוויר קשה. המגרסות בשטח אושרת צילום עצמי

תושבי אושרת קיבלו הודעה מהמועצה האזורית מטה אשר כי מחר ( שני), יחל פרויקט ריסוק גזם למשך שלושה ימים.

בהלה גדולה התעוררה במושב, בעיקר בקרב הורים לילדים  ותושבים ותיקים שסיפרו כי בשנה שעברה הפרויקט יצר זיהום גדול ופגיעה קשה באיכות חייהם.
ריסוק גזם הוא פרויקט משותף לשתי האגודות השיתופיות עמקה ואושרת ומטרתו ליצור תערובת  למצע גינה (קומפוסט).
אחת מתושבות אושרת הסבירה בבהלה: " אני חולת אסטמה בשנה שעברה אושפזתי, וקבלתי סטרואידים כי אי אפשר לנשום במשך שבוע שלא לדבר על לצאת מהבית או לתלות כביסה. ענן  גדול של אבק מכה את האזור מהגזם וכל המושב מלא בחלקיקי גזם.  אומרים לנו שאנחנו מועצה ירוקה ושמים לנו פחים למיחזור, אך בפועל פרויקט כזה הרסני לבריאותנו.  בשנה שעברה לא  הצלחנו לעצור את המיזם והשנה לא נוותר גם אם נצטרך לחסום את האזור.
מבדיקה  של צפון -1 עולה כי לאור תלונות שהגיעו, המועצה הרחיקה את אתר הגריסה  200 מטר מבתי התושבים, אך עדיין המיקום החדש לא שינה דבר.

זיהום אוויר קשה. המגרסות בשטח אושרת צילום עצמי
זיהום אוויר קשה. המגרסות בשטח אושרת צילום עצמי

"אנשים בחרדה מזה", מסביר תושב אחר, "חייב להרחיק את האתר מבתי תושבים לשדות חקלאיים פתוחים. הליך הטחינה הוא אגרסיבי עם ענפים והמון אדמה.  בשנה שעברה סגרנו את כל התריסים בבית והיינו כלואים ממש בבתים למשך שבוע. גם אתר הקרוונים החדש שהוצע על ידי המועצה לא יעזור כי הרוח נושבת לכיוון אושרת.
מהמועצה האזורית מטה אשר נמסר: "טובת התושבים במטה אשר עומדת לנגד קברניטיה כערך עליון וללא שום סייג או פשרות.

מיד עם הגעת תלונה ראשונה מתושב אשרת באשר לסכנה של אבק ואו רעש כתוצאה מריסוק הגזם,

הורה סגן ראש המועצה משה דוידוביץ לעצור את כל עבודות ריסוק הגזם ולבצעם במקום מרוחק שאינו מפריע לאף תושב. מיקום חדש יקבע בשיתוף אגש"ח מושב עמקה ואגש"ח אשרת. בכל מקרה לא יהיה מצב שחלילה יפגעו תושבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות