fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שמעון לנקרי: "אנשים צריכים לצאת מהאדישות ולבוא להצביע"

אם תשאלו את המועמד היחיד, ראש העירייה שמעון לנקרי, לפניו קרב קשה על הרכב המועצה. לשאלה, העולה אחת לכמה שנים אם הוא מכוון לכנסת, הוא משיב: "צריך לקרות משהו דרמטי מאוד בפוליטיקה הישראלית כדי שזה יקרה"
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, שנהנה מתמיכת הליכוד, הוא מועמד יחיד לראשות העירייה בבחירות 2018. איך יכול להיות שבעיר כל כך מורכבת כמו עכו לא קם ולו מועמד אחד מול לנקרי? יתרה מכך, בעכו לא הייתה אופוזיציה במשך חמש שנים.

מצד אחד ללנקרי יש תשובה: "התושבים מרוצים", אך מצד שני הוא לא מקל ראש. הקרב הגדול מבחינתו הוא על הרכב מועצת העיר. הוא חושש מאדישותם של התושבים, שאולי לא יגיעו לקלפי, וקורא להם לממש את זכותם ולהשפיע.

לנקרי מתמודד לקדנציה רביעית. הוא נחשב לראש עירייה פופולארי. בשנת 2013 ניסו להתנקש בחייו והוא נורה בחזהו ועד היום הוא מתמודד עם האירוע הקשה, הן בהיבט הבריאותי והן בהיבט הנפשי. אחרי הכל, מישהו רצה לשים סוף לחייו. לנקרי הוא גם ראש עירייה הראשון בארץ שזכה בפסק דין תקדימי בתביעת לשון הרע נגד אדם שהפעיל פרופיל מתחזה ברשת. הוא הצליח לגלות מי עומד מאחוריו וניהל מולו מאבק משפטי ארוך. לא אחת דובר על כוונתו לרוץ לכנסת, והוא מתלוצץ ואומר שאם כל "הנבואות" האלה, הוא כבר יכול היה להיות ראש הממשלה. בינתיים יש לו עוד עבודה בעכו.

שמעון לנקרי (צילום יח"צ)
שמעון לנקרי (צילום יח"צ)

לנקרי: "עכו השתנתה. דרמה קרתה בעיר הזאת. העיר התברכה בעשרות מיזמים בכל תחומי החינוך והתיירות, עשינו קפיצה של בניין, לא רק קפיצת מדרגה, ועדיין יש עוד מה לעשות, מה לשפר, אבל בתחומים של שיפור תשתיות, חינוך חברתי, תיירות, תרבות, עכו הגיעה להישגים שהם שם דבר באזור. בחמש השנים הבאות  יהיה פיתוח של אזור תעשייה חדש במזרח העיר ושכונות חדשות. המשימה היא לחזק את העיר באוכלוסייה חזקה.

"הבחירות בכלל לא משעממות. התושבים החליטו שהם רוצים שאני אמשיך להיות ראש העיר ואף מועמד לא הציע את עצמו. יש בזה מן המחמאה, אבל אני לא  אתבשם בזה. אני רואה את התפקיד שלי לא כפוליטיקאי, אלא אדם שמגיע לעבוד ולהשקיע. רשימתי, 'פז' תגדיל את כוחה במועצת העיר ואני מצפה ל-10 מנדטים, אבל זה לא יקרה אם אנשים לא ייצאו להצביע. אנשים צריכים לצאת מהאדישות, זו הבמה להגיד לכולם לבוא ולממש את זכותם הדמוקרטית, לבחור ולא לוותר, כי אחר כך אנשים מצטערים".

למרות השקט התעשייתי, בקהילות הפייסבוק המקומיות עולה הנושא החברתי בעיר לסדר היום.  לנקרי מזהיר מאמירות מיותרות ומהיד הקלה על המקלדת. "לשמחתי הרבה, כיום מערכת הבחירות ברשת היא הוגנת ולא כמו ב-2013. אני חושב שכל בן אדם צריך להיות זהיר באמירות שלו. פסק הדין שקיבלתי היה תמרור אדום בעכו ובכל מדינת ישראל בעניין ההשמצות ולשון הרע".

ואם יהיו בחירות לכנסת ב-2019, תתמודד?

"לא נראה לי. כל חמש שנים מנבאים לי משהו אחר וצריך לקרות משהו דרמטי  מאד בפוליטיקה הישראלית כדי שאני אחליט להתמודד לכנסת. אני לא רואה את זה באופק. ברשימה שלי יש אנשים איכותיים שבאים לעבוד ולקדם את העיר וזו המשימה".

למשל, גיסך שמיל לוי?

"לשמיל הייתה הצלחה עצומה בכל תחום החינוך. פרס החינוך רשום על שמו וזכינו בפרס החינוך הארצי. היום הוא מנהל המחוז ברשת אורט. הקטע הפוליטי זר לו, וכל הרצון שלו הוא לתרום בתחומים שהוא טוב בהם: נוער, חינוך ועבודה חברתית".

איך יכול להיות שאין אופוזיציה בעכו?

"כל 17 חברי המועצה היו שותפים ובעיניי זה נס גלוי בחסדי השם. הייתה לנו כל הברכה. נכון, עברתי ניסיון התנקשות ב-2013, אבל ניצחנו בגדול – 80 אחוז עם שבעה מנדטים, ולבסוף כל חברי המועצה היו בקואליציה. מה יש לחפש באופוזיציה? אין שום יכולת להשפיע וכולם מדברים על חמש שנים של שגשוג ופריחה. ניסיון ההתנקשות הוא האירוע הקשה בחיי ולא יוצאים מדבר כזה כל כך מהר".

מדברים על התחזקות הסיעות הערביות במועצת העיר. מודאג?

"תמיד יש נשמות טובות שמספרות סיפורים. למגזר הערבי יש חמישה מנדטים, וזה בדיוק היחס שלהם באוכלוסייה – 30 אחוז. זה היכולת והכוח שלהם וזה הייצוג שלהם. המועמדים הערבים מתמודדים בשתי רשימות והם כנראה יזכו לארבעה-חמישה מנדטים. מי שמנסה להלך אימים טועה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות