fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוב בחדרה: התושבים נגד העירייה

בעל עסק מחדרה העלה פוסט חריף בפייסבוק בו הוא מספר על שני קנסות מקוממים שספג ועל ייאוש טוטאלי מהעיר. העירייה בתגובה: "שמורה לו הזכות להגיש ערעור"
אבי חכם. "אתה ממש מפחד לנשום בעיר הזו" (צילום: עצמי)
אבי חכם. "אתה ממש מפחד לנשום בעיר הזו" (צילום: עצמי)

פוסט אישי וחריף שהעלה השבוע תושב חדרה, אבי חכם, בן 37, נשוי ואב לשניים, גרם לתגובות רבות ברשתות החברתיות. נושא הפוסט: ייאוש טוטאלי מהמתרחש בעיר וההתעלמות וההתעמרות, לטענתו, של העירייה בתושבים.

חכם, שעבר לחדרה מאור עקיבא רק לפני חצי שנה, הוא בעלים של עסק למכירת ציוד מדפסות ברחוב הלל יפה, ממש מול בניין העירייה, והוא גם היה ממובילי המאבק של בעלי כלי השיט בראש העיר בנושא הורדת הכלים לים.

חכם: "המצב הנוכחי מוביל אותי לחשוב שאולי מדובר ברדיפה אישית. אחרת אני לא יכול להבין את זה. איך קורה שדווקא אני, שומר חוק, זוכה לקבל שני קנסות כבדים בתוך זמן קצר. כל יום מחדש אני חושב שאולי חדרה היא לא המקום בשבילי. אני לא איש פוליטי, לא מתעניין בפוליטיקה, וחבל שבעיר הזו מסמנים כל אחד שכותב או מדבר נגד ראש העיר. אתה ממש מפחד לנשום בעיר הזו".

שני המקרים עליהם מדבר חכם הם דוח בגובה 250 שקלים שקיבל בשעה שחנה את רכבו במקום המיועד לפריקה וטעינה בלבד, וקנס של 730 שקלים בגין זריקת קרטונים מחוץ לחנות שלו.

אבי חכם. "אתה ממש מפחד לנשום בעיר הזו" (צילום: עצמי)
אבי חכם. "אתה ממש מפחד לנשום בעיר הזו" (צילום: עצמי)

חכם מסביר: "לגבי החנייה, במשך כמה חודשים ניהלתי מאבק מול כל גורמי העירייה, שיתקינו תמרור של פריקה וטעינה. מדובר ברחוב הכי עמוס ופקוק בחדרה, עד כדי כך שאני נאלץ לפגוש ספקים בכניסה לעיר, כי הם מרבים להיכנס לכאן. גם לאחר שהתקינו התברר שעשו טעות במיקום, מנהל אגף תשתיות הגיע והצדיק אותי, אבל בינתיים כלום לא קרה. באחת הפעמים שהעמסתי סחורה לחנות, והחניתי את הרכב במקום, פקח כנראה ראה פרייווט, ונתן דוח. כמובן שערערתי, אבל זו חוצפה.

"הסיפור עם הקרטונים יותר מקומם. הנחתי אותם מחוץ לחנות, על אדנית שנמצאת צמודה לחלון. לא ידעתי שאסור. הגיע פקח. נגיד שראית, לא תיכנס ותזהיר אותי או תסביר לי? לא חראם על 730 שקל שאני קורע את התחת בשבילם? כבעלים של חנות בגודל 30 מטר אני משלם ארנונה כמו דירת 120 מטר, אז למה לא לגלות טיפה אנושיות?".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בוועדת התימרור האחרונה אושרה הזזת תמרור הפריקה והטעינה והעברתו כ~9 מטרים לכיוון צפון. התמרור מיועד לשעות מוגבלות במשך היום, הוא משרת את כלל העסקים הסמוכים ואינו מיועד רק לחנות ספציפית. לגבי הקרטונים, בעבר אכן היה נוהל הוצאת קרטונים לחזית החנות. נוהל זה שונה, ובמקום זאת הוצבו כלובים לצורך פינוי הקרטונים. השינוי לווה במתן הסברים ובחלוקת עלונים ברחבי העיר. במידה והתושב מרגיש שנעשה לו עוול, שמורה לו הזכות להגיש בקשת ערעור על הדוחות שקיבל ובקשותיו תישקלנה לגופו של עניין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות