fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קונינסקי: העירייה צריכה להתערב ולגשר בין רשת אורט לבראודה

יו"ר האופוזיציה שולח מסר ברור על מנת להביא לסיום הסכסוך המתמשך והדי מכוער בין הצדדים. משה קונינסקי. "ההפסד יהיה כולו שלנו"
עדי אלדר ומשה קונינסקי ביום שלישי, משחק אחרון לעונה של מכבי כרמיאל
העירייה חייבת להתערב. אלדר וקונינסקי (צילום אלכס הובר)

 

 

משה קונינסקי, יו"ר האופוזיציה בכרמיאל, נקט השבוע עמדה חד משמעית בנוגע לסכסוך המתמשך בין רשת אורט למכללת בראודה. לטענת קונינסקי, יש כתובת אחת בלבד שיכולה להסדיר את הנושא: "מכללה אקדמית בכרמיאל מהווה מנוף כלכלי ואנושי לעיר כרמיאל ולכן על העירייה לעשות כל שנדרש להביא לפתרון המחלוקת. בחירת העירייה בדרך של 'הכל יסתדר והכל יהיה בסדר' היא שגיאה. עלינו להוביל את הדיאלוג והגישור בין המכללה ורשת אורט ולא לשבת בצד כצופים בקרב גלדיאטורים. עלינו להיות דומיננטיים ובמידת הצורך גם לקבל החלטות, תוך גיבוש לובי וגיבוי עם המל"ג. אסור לנו לאבד את המכללה ומאידך אסור להיכנע לאיומים. למיטב ידיעתי השטחים אינם שייכים למכללה או לרשת אורט ולכן יש לעירייה מקום חשוב בגישור. חבל שנכנעים ללחץ וחבל שמקצים קרקע שנועד לעשות בה שימוש אחר בעוד שכל המבנים שניבנו למכללה יעמדו ריקים כמו פיל לבן ללא שימוש. זה המקום של העירייה להתערב, להוביל ולגשר בין הצדדים שכן ההפסד יהיה כולו שלנו".

בעיריית כרמיאל טוענים: "עיריית כרמיאל תתמוך בכל הסדר המבטיח את המשך פעילותה של המכללה האקדמית בכרמיאל. מדובר בסכסוך רגיש שהפעילות מצריכה תבונה ועבודה מאחורי הקלעים כדי להביא לפתרון וכך העירייה והעומד בראשה נוהגים".

עדי אלדר ומשה קונינסקי ביום שלישי, משחק אחרון לעונה של מכבי כרמיאל
העירייה חייבת להתערב. אלדר וקונינסקי (צילום אלכס הובר)

כזכור, הליך הגישור אליו נשלחו שני הצדדים נכשל. רשת אורט טוענת כרגע: "המכללה האקדמית יושבת על שטח ומבנים השייכים לרשת אורט בגין שימוש במבניה של אורט ובגין חובות עבר של המכללה היא חייבת לרשת עשרות מיליוני שקלים. רשת אורט נזקקת לחדרי לימוד ומעבדות נוספים ללימודי ההנדסאים במסגרתה, ונאלצת עקב המצב שנוצר לבצע חלק מהלימודים במבנה חיצוני ולשלם בגינו שכירות. כל ניסיונותיה של רשת אורט למצוא פתרונות מוסכמים עלו בתוהו ועקב מצבה הכספי של המכללה האקדמית בשנתיים האחרונות יש חשש סביר שלא תוכל לעמוד בתשלום חובותיה לרשת אורט, לאור המצב מנסה המכללה האקדמית בכל דרך גם לא לשלם חובה גם להמשיך ולהשתמש במבניה של הרשת ללא תמורה וגם להגיש תביעות סרק כנגד הרשת על מנת למנוע פינויה מחלק מהמבנים כבר עם פתיחת שנת הלימודים הבאה".

המכללה האקדמית להנדסה בראודה מסבירה: "רשת אורט השתלטה על המכללה האקדמית, מרגע כינונה _ מתוך ניגוד עניינים גמור, כך קבע דוח מבקר המדינה. השליטה נוצלה להעברת מיליוני שקלים שלא כדין, מדי שנה, מהמכללה האקדמית לרשת אורט. כך הפכה המכללה האקדמית למחלקה בלתי נפרדת של הרשת, תוך רמיסת החופש, המוקנה ע"פ חוק, למוסד אקדמי באשר הוא. זהו החטא הקדמון. כל השאר _ התביעות הכספיות, הקרקעות, ניסיונות הגישור 'שפוצצו' ביוזמת אורט _ ידונו בביהמ״ש. אורט ישראל, בצר לה, מנסה לפגוע במכללה האקדמית על ידי העלאת טענות שקריות חסרות בסיס על מצבה הכספי. המכללה תשקול את צעדיה המשפטיים לרבות הגשת תביעת לשון הרע כנגד אורט ישראל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות