fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קואליציה רחבה לפיירברג בנתניה, בלי שטבון וישראל ביתנו

מועצת עיר חדשה צילום רותי ברמן 16
מועצת עיר חדשה צילום רותי ברמן 16

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי בה הציגה מרים פיירברג את הקואליציה שלה, הודיע הרצל קרן במפתיע על פרשתו ממועצת העיר והוסיף כי עו"ד ענת לביא אזולאי נכנסת במקומו.

למרים פיירברג יש קואליציה רחבה מאד ואופוזיציה הכוללת רק את "אחריי" עם יוני שטבון ואת ישראל ביתנו. את ישיבת מועצת העיר השבוע, השביעית של המועצה ה-16, היתה חייבת ראש העירייה לקיים מאחר ועל פי החוק עליה למנות סגנים ברוטציה בשכר עד  45 ימים מתאריך 20.11.18  ואת הסגנים עד 60 יום מתאריך זה.

פיירברג פתחה במינוי הסגנים בשכר.  לסיעת "נתניה אחת" יש שני סגנים וממלאי מקום בשכר: אלי דלל ושירי חגואל, כשדלל קיבל את תיקי הנדסה, תשתיות ותחבורה, וחגואל אמנות, מרכז המחשוב מוקד עירייה, שירות דיגיטאלי פניות הציבור ומבני ציבור.

מועצת עיר חדשה צילום רותי ברמן 16
מועצת עיר חדשה. צילום רותי ברמן

חגי חגג מש"ס ממשיך להיות סגן ראש עיר בשכר וממונה על החינוך הבלתי פורמלי והתרבות התורנית והחרדית. את התיק הזה יחלוק עם דני בשארי מהבית היהודי שמקבל את התואר משנה לראש העירייה.

את הסגן הרביעי בשכר יחלקו שתי סיעות ברוטציה: גל – עם הרב שר שיכהן ראשון משיקולים אישיים ויהיה ממונה על המנגנון. במחצית השנייה של הקדנציה, החל מתאריך 1.6.21 ועד סופה, יכהן עופר אורנשטיין מסיעת למען נתניה ויחזיק את תיק החינוך. אורנשטיין מקבל גם את תיק המרכזים הקהילתיים והמתנ"סים. אדיר בנימיני מסיעתו של אורנשטיין יהיה יו"ר דירקטוריון התאגיד "מי נתניה" ויו"ר ועדת השמות.

סגן ראש עיר חמישי בתואר אך ללא שכר מקבל אפרים בולמש עם התיקים: קשרי חוץ וערים תאומות, הוטרינר העירוני חופים ורישוי עסקים. הוא יחלוק את התואר עם טלי מולנר שמקבלת את תיקי הרווחה, חופים ומעמד האשה ותתחיל את הסגנות שלה בעוד שנתיים וחצי.

פיירברג חילקה ארבעה תוארי משנה לראש העירייה. את התואר הזה נשא בקדנציה הקודמת הרצל קרן. זהו תואר לא סטטורי, לא מוגן בחוק וללא האצלת סמכויות, תואר ציבורי ללא משמעות משפטית שנותנת ראש העירייה להבעת כבוד, שבדרך כלל נועד לרצות את המאוכזבים שלא קיבלו סגנות בשכר. בקדנציה הזאת יקבלו את התואר ארבעה ראשי סיעות שנכנסו לקואליציה: עקיבא יצחקי, אהרון אורגד, דניאל בשארי וטלי מולנר.

אורגד, שנכנס למועצה אחרי שהתאחד עם אורנשטיין, יכהן כמשנה לראש העירייה ויקבל את תיק התרבות והאירועים והיכל התרבות, וכן ממונה על קשרי ממשל עם הכנסת והממשלה – תפקיד חדש שהותאם בשבילו. הוא יהיה יו"ר ועדת החינוך העירונית ויו"ר צוות ההיגוי לקידום בית החולים הציבורי בנתניה שזה סעיף עיקרי וחשוב באג'נדה שלו לבוחריו.

טלי מולנר קיבלה חצי סגן ללא שכר ומשנה לראש העירייה עם התיקים: רווחה, חופים,  התנדבות ומעמד האישה.

ציפי קפל, מס' 2 בסיעתה של מולנר, מקבלת את איכות הסביבה.

מנתניה אחת:

אמייה טאגה יהיה דירקטור בחברה לספורט וממונה על השכונות.

רפי ימין ממונה על הצעירים והנוער.

אבי סלמה ממונה על כספים, קליטה ויו"ר חל"ת

יוני שטבון צילום רותי ברמן
יוני שטבון צילום רותי ברמן
גרש פישמן צילום רותי ברמן
גרש פישמן צילום רותי ברמן

היועץ הפוליטי אלי בר: "ישראל בתינו נעלבו, הם עם שני מנדטים וציפו לקבל סגן או חצי סגן אבל כנראה שבסופו של דבר יהיו בקואליציה. הם לא אופוזיציונרים לוחמים אבל נעלבו בצדק. יוני שטבון כאופוזיציונר קיבל את המתנה של החיים שלו. הוא יבסס לו את הריצה לראשות העיר, הוא המתחרה הרציני לראשות העיר והוא צריך לצקת בסיס לבאות. עכשיו הוא מקבל במה, ייחשף לציבור וקולו יישמע. הוא יוכל להגיש התנגדויות, עתירות, מחאות ולהציף זאת למודעות הציבור.

"הרצל קרן הוא מן המאוכזבים והוא עשה צעד נכון ובדרך מכובדת ביותר. כפי שנהג בכל שהות עבודתו הציבורית כך עשה את הפינאלה".

קרן ולביא אזולאי. צילום עצמי
קרן ולביא אזולאי. צילום עצמי

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות