fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צו פינוי הוצא למסעדת דבוש בחוף נעורים

חוף נעורים (צילום: רותי ברמן)
חוף נעורים (צילום: רותי ברמן)

 

בית משפט השלום בנתניה הורה לאבי דבוש ולחברת "חוף צוקים" שבבעלותו לפנות עד 30 לנובמבר 2016 את חוף הרחצה המוכרז "חוף נעורים" שבשרון, בו החזיקו שלא כדין, לאחר שקיבל את תביעת המדינה לסילוק יד ודחה את בקשת הנתבעים.

הגשת התביעה נעשתה כחלק מפעילות יזומה של הפרקליטות, במסגרת "פורום חופים", נגד השתלטות פרטית על חופי ים וכאחד מיעדיה של היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה לשמור על חופי הים, המהווים משאב טבע ייחודי, פתוחים ונגישים לציבור בכללותו.

מדובר בחוף שהקצתה רשות מנהל מקרקעי ישראל למועצה המקומית עמק חפר למטרת חוף רחצה, וחלק ממנו למטרת מסעדה. אלא שהנתבעים ניצלו את ההרשאה שניתנה למועצה המקומית תוך מניעת שימוש הציבור במקרקעין ועל חשבון הציבור, והפעילו בחוף גן אירועים, חניון, אקדמיה לגלישה המשכירה ומאחסנת כלי שייט ועוד, שימושים שהמדינה לא הסכימה להם ואשר חורגים מההרשאה, ושנועדו להפקת להם רווחים אישיים על חשבון הציבור.

חוף נעורים (צילום: רותי ברמן)
חוף נעורים (צילום: רותי ברמן)

בפסק הדין נקבע, כי לא ניתן להתעלם מהעובדה שהנתבעים פעלו בנכס בניגוד למתחייב מההסכמים החלים עליו, ולכן גם אם טענתם לפיה הם מחזיקים במערכת הסכמית המעניקה להם לכאורה חזקה בדין הייתה מתקבלת, הרי שהם אלו שהפרו את המערכת ההסכמית ו"מבחינה זו, התובעת, שבין היתר אמונה על שמירת הסדר והחוק במקרקעי המדינה, לרבות קיומם של חופי רחצה מוכרזים ופעילותם בכפוף לדין, זכאית, שלא לומר חייבת, לאכוף את ההוראות המחייבות".

המדינה טענה בתביעה, כי מדובר בנתבעים שבמשך שנים רבות עשו דין לעצמם. הנתבעים כבר הורשעו במסגרת הליך פלילי בעבירות תכנון ובנייה וחויבו להרוס את הבנייה הבלתי חוקית בחוף, אלא שהם הפרו את פסק הדין והמשיכו להחזיק בחוף ובמבנים הבלתי חוקיים. בשל כך, לאחרונה הוגש נגדם כתב אישום, בין היתר בגין עבירה של אי קיום צו בית משפט. עוד טענה המדינה, כי נראה שדבוש עשה לו מנהג להשתלט שלא כדין על חופי רחצה ולעשות בהם ככל העולה על רוחו, תוך שהוא מערים קשיים על הרשויות המבקשות לפנותו, ובהקשר זה הוזכר כי בעבר החזיק דבוש שלא כדין במסעדה בחוף הרצליה, ורק לאחר מאמצים רבים הצליחה העירייה לפנותו.

לבקשה דבוש לדחות את התביעה מהסיבה שהמועצה חייבת להמשיך ולהחזיק בנכס, באם תרצה או לא ולמנהל אין סמכות לבטל החזקה זאת. על כך ענה מנהל כי רשות המועצה להחזיק בנכס. וכי זכות זו לא הועברה באופן ישיר לנתבעים וכי העברת זכות החכירה של המועצה לצד ג' טעונה הסכמת המנהל וזו לא ניתנה.

אבי דבוש (צילום: רותי ברמן)
אבי דבוש (צילום: רותי ברמן)

אבי דבוש בתגובה: "המנהל טועה בגדול. החוף יפה מסודר ואהוב על הציבור. זה קל להרוס אבל קשה לבנות. לכל מה שנעשה בחוף יש אישורים".

האם בסוף החודש נהיה עדים לעוד מסעדה שנהרסת בחופי עמק חפר?

"אני לא יודע. מה שברור שאם אכן נפנה אני אבקש דחיה של חודש כדי להתקפל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות