fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צה"ל: נתוני גיוס גבוהים במיוחד בקרית חיים

אחוז המתגייסים לצה"ל בחיפה גדל בשיעור של 14.5 אחוזים. בעכו נרשמה קפיצה משמעותית. העיר מדורגת במקום ה-25 בשיעור הבנות שמתגייסות לצה"ל
חיילים
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

נתוני צה"ל על אחוז המתגייסים בחיפה גבוהים, אך גבוהים במיוחד אחוזי המתגייסים בקרית חיים. מנתונים שפרסם דובר צה"ל עולה, כי חיפה מדורגת במקום הראשון, בקרב הערים הגדולות בישראל,  עם שיעור של 78.5 אחוזים מתגייסים, לעומת  תל אביב, הממוקמת במקום השני, עם 76.8 אחוזים וירושלים במקום השלישי עם 40.4 אחוזים בלבד.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור המתגייסים לצה"ל בעיר חיפה,  גדל בשיעור של 14.5 אחוזים משנת 2008. מנתונים שהוצגו השבוע עולה עוד כי חיפה זינקה בתשעה מקומות בדירוג המשוקלל לגברים ושני מקומות בדירוג הכללי של הנשים המשרתות בצה"ל.
בקרית חיים הנתונים גבוהים במיוחד, כש אחוז המתגייסים בקרב הגברים עומד על 98.4 אחוזים, עלייה של אחוז וחצי ביחס לשנה שעברה. עוד עולה מהנתונים, כי 64 אחוזים מקרב המתגייסים, מתנדבים לשרת כלוחמים, וכי 74 אחוזים מכלל בעלי הפוטנציאל לתפקידי הלחימה התגייסו למערך הלוחם. גם בקרב הנשים המתגייסות בקרית חיים האחוז גבוה מאוד והוא עומד על 94.6 אחוזים מכלל הנשים בגיל הגיוס. הנתונים מתייחסים לילידי שנת 1994 אשר מרביתם התגייסו בשנת 2012 ומיועדים להשתחרר במהלך השנה הקרובה.

חיילים
אילוסטרציה: פנתרמדיה

ראש עיריית חיפה יונה יהב, הביע שביעות רצון מהנתונים וציין כי עיריית חיפה תמשיך לפעול בשיתוף עם שלטונות צה"ל בכל דרך אפשרית, להעלאת המוטיבציה לשירות משמעותי בקרב בני נוער בכל המגזרים. יהב, הדגיש את החשיבות שיש בניווט המתגייסים לתפקידים שיאפשרו להם לממש את מלוא הפוטנציאל והכישורים הגלומים בהם. לדבריו, הגידול המשמעותי בשיעור המתגייסים בחיפה, הוא תוצאה ישירה של הליך, שמובילה וועדת היגוי שמונתה על ידו בשנת 2007, במטרה להעמיק את ההכנה לשירות בצה"ל ולהעלות את המוטיבציה לשירות משמעותי. בוועדה, שמובילה מנהלת המחלקה לחינוך חברתי ערכי בעיריית חיפה, נמנים מפקדת לשכת הגיוס חיפה, מפקד מרחב החינוך בצה"ל, נציגת משרד הביטחון במחוז חיפה והצפון, מנהלי חינוך ורווחה בעירייה, מנהלי בתי ספר, נציגי תלמידים ונציגי משרד החינוך. הצלחת הועדה החיפאית  הביאה ערים נוספות בארץ לאמץ את המודל ולהקים ועדות היגוי עירונית להכנה לצה"ל.
יחד עם צה"ל מפעילה העירייה שורה של פעילויות הכנה לקראת הגיוס. במסגרת זו, השתתפו לפני מספר שבועות כ-2500 תלמידים העומדים לפני צו ראשון, ביום "צה"ל בקהילה", במסגרתו למדו על תהליך הגיוס ועל האפשרויות להתקדם בצה"ל. פעילויות הכנה נוספות כוללות בין היתר: יום בעקבות לוחמים, שבוע גדנ"ע במסגרתו יוצאים תלמידי כיתות י"א לשבוע אימונים במחנות צה"ל, מפגש היכרות של תלמידי כיתות י"א עם נציגי החיילות השונים, קבלת מידע לגבי אפשרויות השיבוץ בצבא.

זינוק גם בעכו

העיר עכו נמנית בין חמש הערים שרשמו את הזינוק המשמעותי ביותר בגיוס בנים ובנות לצה"ל. כך עולה  מניתוח נתוני הגיוס שפרסם בסוף השבוע שעבר אגף כח אדם בצה"ל.

הנתונים מתבססים על אחוז הגיוס, אחוז המיצוי ללחימה/גיוס משמעותי ואחוז מיצוי לקצונה עבור כל עיר. הנתונים המוצגים הינם עבור ילידי שנתון 1994 אשר מרביתם התגייסו בשנת 2012 ומשתחררים השנה. מפרסום הנתונים עולה, כי העיר עכו דורגה במקום ה-36 עם 80.9% שיעור גיוס בנים לצה"ל ועם קפיצה של 15 מקומות מהדירוג בשנה שעברה. הציון המשוקלל שקיבלה עכו בנתוני גיוס הבנים הינו 71.4%.

בנתוני הגיוס בקרב הבנות רשמה העיר עכו זינוק גדול יותר עם קפיצה של 19 מקומות מהדירוג הקודם. העיר עכו מדורגת במקום ה-25 בשיעור הבנות המתגייסות לצה"ל שעומד על69.3%. הציון המשוקלל בדירוג גיוס הבנות עומד על 73.6%.

ראש עירית עכו שמעון לנקרי שהיה מרוצה מנתוני גיוס: "אני שמח שההשקעה שלנו יחד עם מערכת החינוך בעידוד לגיוס משמעותי בצה"ל נושאת פירות", אמר לנקרי, "אין ספק, שהשירות בצה"ל הוא חשוב לאין ערוך והמתגייסים שתורמים למדינה נתרמים בחזרה ומצליחים להשתלב היטב בחברה הישראלית".

לנקרי, מג"ד במיל' ששירת כלוחם ומפקד בחטיבת גולני אמר, כי העירייה תמשיך בפעולותיה הן באמצעות מרכז הכנה לצה"ל והן בתכניות אחרות לעידוד הגיוס המשמעותי לצה"ל.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות