fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"פופוליזם אאוט, דיון מכבד וענייני אין"

מתנגדים למינוי. מימין: אלי בן דיין, שמשון עידו ורג'א זעאתרה (צילום: הילה מלמד)
מתנגדים למינוי. מימין: אלי בן דיין, שמשון עידו ורג'א זעאתרה (צילום: הילה מלמד)

ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם התייחסה למחאה במועצת העיר, על חתימת הסכם קואליציוני עם סיעת חד"ש ומינוי יו"ר הסיעה רג'א זעאתרה לתפקיד סגן ראש העיר בחצי השני של הקדנציה

ישיבת מועצה ראשונה מן המניין מתקיימת בשעה זו בחיפה. הישיבה נפתחה בהשבעתו של חבר המועצה אריה בליטנטל מאגודת ישראל, שנעדר בישיבה בה הושבעו חברי המועצה, בשבוע שעבר. ראש העיר ד"ר עינת קליש רותם פתחה את הישיבה ועדכנה שהחל מחודש ינואר, תהיה מתורגמנית לשפת הסימנים, בישיבות המועצה שמועברות בשידור חי בפייסבוק.

קליש עדכנה על הסכם קואליציוני של סיעתה "חיים בחיפה" עם סיעת חד"ש, שכולל סגנות ראש העיר לחצי קדנציה וזכתה לקריאות בוז מהקהל. יו"ר סיעת הליכוד שמשון עידו ביקש להתייחס להסכם ואמר: "ביום שאנו מדברים על מיגור האלימות כלפי נשים בעיקר, ראש העיר מודיעה על מינויו של אדם, שנחשד באיומים על עובדת עירייה, השווה את הציונות לדאע"ש ובעמוד הפייסבוק שלו, כינה את לוחמי מג"ב בירושלים 'כובשים פשיסטיים'. הוא מוסיף ואומר: 'אנחנו בעלי הארץ הזו, המסגדים והכנסיות היו כאן לפני הכיבוש ויהיו גם אחרי הכובש'. בישיבה האחרונה הוא הקריא טקסט מתוך שיר שמהווה סמל למאבק נגד ישראל שמסתיים במילים: 'ראש הכובש יהיה למאכל'. ביום כזה שאנו מכריזים על ההסכם הזה, זו בושה לעירית חיפה. אנחנו לא מתנגדים לסגן ראש עיר ערבי, לא התנגדנו לפני כן, אבל לאדם הזה שמלבה את היצרים בעיר יפה בכל הפגנה אנו מתנגדים התנגדות חריפה ביותר".

פופוליזם אאוט. קליש (צילום: הילה מלמד)
פופוליזם אאוט. קליש     (צילום: הילה מלמד)

חברו לסיעה אלי בן דיין אמר: "אנחנו נגד אמירות מקוממות שעלולות לפגוע במרקם התושבים בחיפה. זכותך להרכיב קואליציה עם מי שאת רוצה ואנחנו כמפלגת שלטון אנחנו יודעים לכבד זאת. לגבי האמירה שלך, שהקואליציה שלך משקפת את הפסיפס של חיפה, אני חלוק על דעת, אין נציג בקרית חיים היום שיושב בקואליציה".

קליש ענתה לו ואמרה כי חיפה היא עיר מעורבת רב גונית מורכבת וסוד יופייה טמון בפספס האנושי. "כשערב הבחירות חתמנו עם 'דגל התורה', האשימו אותי החילוניים שנהפוך את חיפה לבני ברק. כשחתמנו עם מרץ, חתמנו עם דוד עציוני ורבים אחרים, קראו לי בשמות אחרים. מצד אחד קראו לי עוכרת ישראל ומצד שני גזענית. אני חיפאית, אוהבת את חיפה ואנשיה. היום אנו חותמים על הסכם עם סיעת חד"ש, מבין שלוש הסיעות שהתמודדו למועצה היא היחידה שהצליחה להיכנס. הציבור הערבי הוא חלק חשוב מהעיר שלנו ועלינו לכבד את רצון בוחריו. נדרוש גם מהם לכבד באותה מידה את שאר תושבי העיר. כראש העיר של כולם, אמשיך לעשות הכל למען חיים משותפים בכבוד בשלום ובשקט. פופוליזם אאוט. דיון מכבד וענייני אין. על זה אעמוד בכל הכוח ואלחם מול כולם. מקווה שמועצת העיר המכובדת תעביר יחד איתי את המסר החשוב הזה לכל תושבי חיפה, אנחנו כאן כדי לשרת את כולנו, לדאוג לחינוך טוב לכל ילדינו, להבטיח שכולנו, בלי יוצא מן הכלל ננשום אוויר נקי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות