fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכו: הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד העירייה על חישוב מוטעה של ארנונה

בעלי עסקים קטנים באזור התעשייה גילו כי הם מחויבים בתשלום על שטחים שנקראים קרקע תפוסה. העירייה בתגובה: "נגיב על התביעה בבית המשפט"
השטח שחויב באזור התעשייה של עכו (צילום: פרטי)
השטח שחויב באזור התעשייה של עכו (צילום: פרטי)

 

נגד עיריית עכו הוגשה  בקשה לתביעה ייצוגית בטענה על חיוב ארנונה פסול של בעלי עסקים באזור התעשייה. אחד מבעלי העסקים המחזיק במוסך, גילה כי הוא מחויב בארנונה גבוהה מאוד על שטחים שנקראים קרקע תפוסה. בתביעה הייצוגית שהוגשה על ידי עו"ד נמרוד לנגר ומשרד קמרי את שבתאי,   מעריכים כי ישנם 200 בעלי עסקים בעכו שקיבלו חיובי ארנונה בשיטה זו. עיריית עכו עורכת מדי שנה מיפוי קרקע בחלקות שונות בעיר. לצורך זה נשכרה בעבר חברה חיצונית שצילמה וחישבה מחדש שטחים בכל רחבי עכו. מחאות על חישוב שיטת הארנונה נמצאות על סדר היום כבר המון זמן.

השטח שחויב באזור התעשייה של עכו (צילום: פרטי)
השטח שחויב באזור התעשייה של עכו (צילום: פרטי)

הטענה המרכזית בתביעה היא שאין לחייב קרקע תפוסה הצמודה לבניין המשמשת חלק נפרד מבניין כמו, למשל, מעברים לכניסה לבניין, גינון ציבורי ליד בניין, שבילים ועוד, וכי מותר לחייב קרקע צמודה לבניין כקרקע תפוסה רק אם משתמשים בשטח כמו למשל לאחסון חומרי תעשייה, מערומים של גרוטאות, חומרי גלם וכדומה.

עוד נטען בתביעה כי העירייה מתבססת על תשריטים של קרקע שמשנים את תחשיב הארנונה סביב המבנה וקובעת באופן פסול שומה על כל הקרקע, לא מוכיחה שימוש וחזקה ולא מוכיחה שהקרקע אינה חלק מבניין. עוד טוענים כי העירייה מחייבת את בעלי העסקים בניגוד לחוק ומתעשרת על גבם של בעלי עסקים קטנים.

בעבר, בעלי העסקים הגדולים ערערו על חיובים פסולים של קרקע תפוסה וזכו, כמו לדוגמה מאי מרקט וחנות קרמיקה בשם שוכי. אך כעת בתביעה נותרו בעלי העסקים הקטנים שאין להם היכולת לקחת עורך דין לתהליך מורכב של ערר על ארנונה וגם לא משתלם להם. לכן הוגשה תביעה ייצוגית בנושא.

עו"ד לנגר מציין כי עוד עסקים מהאזור פנו אליו וגם הם מתלוננים על חיובים הזויים של קרקע תפוסה על רחובות שצמודים לעסקם. מעיריית עכו נמסר בתגובה:  "העירייה פועלת בהתאם לחוק ולתקנות הארנונה ותגיב על התביעה בבית המשפט".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות