fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוג של משחק עונה

בשבת הפועל חיפה תגיע לטדי למשחק העונה של ארבעת המחזורים הראשונים. כמובן, לא כדאי להכתיר את הפועל חיפה כקבוצת צמרת בהתהוות עדיין, גם בפתיחת העונה הנהדרת, בלטו כמה מאפיינים שמבדילים את האדומים מקבוצות צמרת אמיתיות. הבולט ביותר הוא הכושר הגופני, ואחוז ניצול המצבים

הידיעה על יום ההולדת ה~31 של עדן בן בסט תפסה אותי בהפתעה. משום מה, הנחתי שהוא צעיר בכמה שנים, אולי כי לא הפנמתי שעברו כבר שבע שנים מאז עונת הפריצה שלו בהפועל חיפה. בקדנציה הנוכחית שלו אצל האדומים, בן בסט הוא כבר מוותיקי הקבוצה, רק ארבעה שחקני סגל ושני שחקני רוטציה מבוגרים ממנו.

בסיום המשחק עדן הודה לאלוהים שנתן לו מתנת יום הולדת בדמות שער נצחון. אך הוא צריך להודות קודם כל לעצמו, הוא ארגן לעצמו את המתנה הזאת. לכבוד גיל 31, בן בסט הראה איך שחקן התקפה מנוסה מכריע משחקים.

לאחר מחצית ראשונה מצוינת שהסתיימה בשוויון, הפועל חיפה עלתה למחצית השנייה מעט מבולבלת. בן בסט היה השחקן שהגיע מרוכז למחצית הזו, ובכמה פעולות טובות החזיר את המשחק לדומיננטיות אדומה. בפעולה אחת כזו הוא ניצל חוסר ריכוז רגעי של איציק עזוז כדי לעבור אותו על הקו ולסחוט צהוב על חסימה. בפעם הבאה שהוא מצא את עצמו עם שטח מול עזוז, הוא ניצל את יתרון המהירות שלו כדי לעבור אותו שוב, חיפש את העבירה וסחט את הצהוב השני.

עזוז היה אחד משלושת הבלמים של בני יהודה, בלעדיו ההגנה נותרה דלילה יותר, ואת הדלילות הזו בן בסט ניצל כדי לנוע לרוחב שלוש דקות לאחר האדום ולהבקיע את שער הנצחון. עם שלושה בלמים זה לא היה קורה. בן בסט בנה לאורך המחצית השנייה את הסיטואציה שאפשרה לו להבקיע את שער הנצחון.

הדוגמא הזאת ממחישה שני מאפיינים שהופכים את הפועל חיפה לקבוצה מרשימה כל כך בפתיחת העונה. הראשון הוא שיש לה כמות מכובדת של שחקני הכרעה אמיתיים בקנה המידה של ליגת העל, שחקנים התקפיים שיודעים לבצע את הפעולות שמנצחות משחקים. השנייה היא שמשחק ההתקפה המהיר והאיכותי של האדומים בא לידי ביטוי גם בעבירות של שחקני ההגנה היריבים. מול מכבי פ"ת צהובים מוקדמים של שחקני ההגנה הכריחו אותם להיות זהירים בהמשך, מול בני יהודה זה הוביל לצהוב שני כשנותר רבע משחק.

לקבוצה של ניר קלינגר יש עוד כמה מאפיינים של קבוצת צמרת. יש לה שילוב בין מהירות, טכניקה ואגרסיביות שמאפיין קבוצות ליגת על בכירות, היא מסוגלת להשתלט על מרכז השדה מול קבוצות דרג שני בליגה, היא משחקת לעומק ללא חשש והיא יוצרת כמות גדולה מאוד של מצבים בשלל דרכים. מול בני יהודה שני השערים הגיעו מהאגפים, כשכל מגן רושם בישול, ומצבים אחרים הגיעו מהנעת כדור באמצע, מהתקפות מהירות, מחטיפות לאחר לחץ גבוה, מבעיטות מרחוק וממצבים נייחים.

רוסלן ברסקי, איש המשחק

המחצית הראשונה הייתה, לפני הכל, תצוגת תכלית של מרכז השדה החדש. רסמוס סיוסטדט הצדיק את ההימור לא להביא קשר אחורי בכיר עם משחק נהדר של קשר אחורי שנהנה מהחלקים האפורים של התפקיד. השבדי סגר שטחים, כיסה חורים, תיקל בהצלחה והוציא התקפות באחריות עם מסירות פשוטות.

 

assaf 01
שני הכובשים באקסטזה. עדן בן בסט ורוסלן ברסקי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לצידו כיכב רוסלן ברסקי, איש המשחק ואולי איש פתיחת העונה של הפועל חיפה. אל רפרטואר הנעת הכדור, המיקום ההגנתי החכם וחילוצי הכדורים ברסקי הוסיף בשבת יכולת להיכנס לרחבה ולנגוח במדויק, משהו שהוא לא עשה במשחקים הראשונים, וגם זיהוי מוצלח מאוד של הזדמנויות לחטוף כדורים באזורים מסוכנים.

גל אראל, שהצטרף רשמית רגע לפני תום מועד ההעברות, בטח מבין שכל עוד סיוסטדט וברסקי נראים ככה הוא ישמש רק כגיבוי נוסף עבורם לצד לירן סרדל. השניים האלה יתחרו על דקות במשחקים מול יריבות בכירות או במצב של יתרון. מול בני יהודה, הכניסה של סרדל כחלק מחילוף כפול עזרה מאוד להרגיע כמה דקות של בליץ של הכתומים. קלינגר פתח את העונה חד מאוד, וגם הפעם זיהה מהר את הצורך בשינוי והגיב נכון.

assaf 02
ארגן לעצמו מתנת יום הולדת. עדן בן בסט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

דרוש שיפור בכושר וניצול המצבים

כמובן, לא כדאי להכתיר את הפועל חיפה כקבוצת צמרת בהתהוות עדיין, גם בפתיחת העונה הנהדרת, בלטו כמה מאפיינים שמבדילים את האדומים מקבוצות צמרת אמיתיות. הבולט ביותר הוא הכושר הגופני, שגורם לכך שהדקות הטובות של הקבוצה נגמרות בסביבות הדקה ה~70. יכול להיות שבשבת זה בלט מול קבוצה שפתחה את העונה מוקדם במשחקים באירופה ולכן נמצאת בכושר גופני טוב יותר, אם זה ישתפר עם התקדמות העונה זה יעזור לשחקנים של קלינגר לסגור משחקים ואולי גם להכריע אותם בדקות האחרונות.

אחוז ניצול המצבים הוא נקודה נוספת. בכדורגל הישראלי האחוז נמוך אצל כולן, גם אצל הגדולות, אך בהפועל חיפה זה עשוי להיות עוד יותר בולט. מול בני יהודה המחמיץ המרכזי היה חנן ממן, וזו נקודה משמעותית. כוכב הקבוצה הוא לא שחקן שמגיע לעונה עם ציפייה להבקיע 15~20 שערי ליגה, זה לא ב~DNA שלו, למרות שהוא מגיע לכמות מצבים שיכולה לאפשר את זה.

משחק הלחץ של האדומים הוביל כבר לכמה מצבים טובים, אבל הוא מתרחש רק בדקות בודדות, כאשר בשאר הזמן השחקנים נסוגים אחורה. אלה ההוראות וקלינגר בצדק לא סומך מספיק על היכולות האישיות של שחקני ההגנה שלו. משחק לחץ עקבי הוא יתרון גדול בימינו שפעמים רבות מבחין בין הקבוצות הגדולות באמת לקבוצות טובות אחרות, שזו הקטגוריה בה הפועל חיפה נמצאת בליגת העל כרגע.

בשבת הזדמנות להשיג בונוס שמן

בשבת הפועל חיפה תגיע לטדי למשחק העונה של ארבעת המחזורים הראשונים. כבר קראתי בכמה מקומות שהמשחקים הקרובים מול בית"ר ירושלים והפועל באר שבע הם המבחנים האמיתיים של הפועל חיפה. זה ממש לא נכון.

המבחנים האמיתיים הם מול מכבי פ"ת ובני יהודה, ואותם האדומים עברו בהצטיינות יתרה. אלה הקבוצות ששייכות לליגה של הפועל, יחד עם קרית שמונה, סכנין ומכבי נתניה. גם המשחקים מול קבוצות התחתית חשובים מאוד לקבוצה שרוצה לצבור מספיק נקודות בשביל פלייאוף עליון. בית"ר ובאר שבע הן הבונוס. בשבת תהיה להפועל חיפה הזדמנות להשיג בונוס שמן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות