fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבג: "התפקיד לא שינה את דרכי, לא שכחתי מאיפה באתי"

סבג הערב בכנס הבחירות צילום : רותם כבסה

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג השיק הערב (שלישי) את קמפיין הבחירות של סיעת 'נהריה אחת', בכנס בגינת מלון קרלטון בנהריה.

כ-400 אנשים הגיעו לתמןך בסבג. ביניהם עובדי עירייה, פעילים, עסקנים פוליטיים ותושבי העיר.

סבג נבחר לקדנציה ראשונה בשנת 1989 ומכהן בתפקידו 28 שנה. בשנת 2003 הפסיד לראש העירייה לשעבר רון פרומר. בשנת 2005 ניצח בבחירות חוזרות, לאחר ביטול הבחירות על ידי בית המשפט.

לסבג מחכה קרב פוליטי קשה מול יריביו; עו"ד אורן סודאי ואלמ' במיל' רונן מרלי. בשנת 2013 ניצח ב-40.01 אחוז מהקולות.

סבג הערב בכנס הבחירות צילום : רותם כבסה
סבג הערב בכנס הבחירות צילום: רותם כבסה

את  סבג קיבלו במחיאות כפיים הפעילים והאורחים לצידו גם חבר מועצת העיר עופר אלקיים, סגן ראש העיר חיים רואש (ש"ס), חבר מועצת העיר דוד בניאשווילי. סבג עלה לבמה יחד עם רעייתו מרס וזכה לתמיכה של תא"ל במיל' זכריה חי, עו"ד אושרי שלוש ויו"ר ההסתדרות אשר שמואלי שמכהן גם חבר במועצת העיר.

בחלק האומנותי פתחה את הערב נכדתו, מור סבג, זמרת צעירה.  לאחר מכן מנחת הערב נאוה אלפסי סיקרה לדבריה את הישגיו של סבג בנושאים; מלגות, בגרויות, עזרה לקשישים, מאבק הטבות המס בחקיקה ועוד.

תא"ל חי הוא הקלף של סבג בקרב "הגנרלים", בכנס אמר: "אני תושב העיר זה שלושה עשורים, שירתי 31 שנים בחיל החימוש ופרשתי כקצין החימוש של צה"ל.

אני עומד כאן הערב מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. אני לא עסקן פוליטי ואני לא מתכוון להתמודד ברשימה ולא הציעו לי כלום. אני עומד על הבמה מתוך צורך פנימי לפרגן ולהודות מתוך הערכה לסבג ללא אמירות סרק. אומרים שאין תיירות ואין תעשייה ואין חינוך, אז אומרים. השאלה מי יהיה? המנהיג הותיק? או מנהיג חדש חסר ניסיון ונשלם את מחיר הלמידה. כבר ניסינו מנהיג אחר ולאן הגענו?. המטרה היא שהמנהיג יקבל את ההחלטות ולא מי שמייעץ".

סבג: "כנבחרתי בשנת 1989 נהריה מנתה 27 אלף וכיום  מונה קרוב ל-70 אלף. את תא"ל חי חיבר לי עו"ד שלוש פגישה שנערכה מעל שעתיים ומצאתי שותף לדרך. מחמם לי את הלב התמיכה שלכם. כולם מדברים שאין חינוך? אז הייתי רוצה לדעת מה לא טוב בחינוך? אני אציג עובדות כי יש מי שמדבר יש מי שעושה. יש לי בקשה שלא יעבדו עליכם, אני אוכיח שעובדים עליכם. אחרי הבחירות הססמאות נעלמות".

בעניין סגירת המתנ"ס אמר סבג: "אין הבדל בין מתנ"סים ומרכזים קהילתיים. ההבדל הוא בתקציב שיש לרשויות להשקיע. צריך לתת לחברה מתנ"סים 2 מיליון שקלים הסכם הפעלה. מדברים על צהרונים, אנחנו בין הערים הבודדות שהצהרונים פעלו עד השעה חמש. התפקיד לא שינה את דרכי לא שכחתי מאיפה באתי גם לא שכחתי את הקשישים. האם מועמדים אחרים הזכירו את הקשישים, נזקקים? האם הזכירו את הדתיים?.

"מועמדים מבטיחים להקים אזור תעשייה, שלא יעבדו עליכם. מכללה? האם יש שטח , סמכות של הרשות? מי שממן זה הממשלה.  תקפו אותי כל הזמן על תאגיד המים, אני לא נכנעתי ואתם הרווחתם. הפסדתי מיליונים של מענקים שלא תשלמו על המחדלים של הממשלה.

בעניין הפקקים בכניסה לנהריה ובעיות תחבורה אמר סבג: "מייצרים ססמאות יש כסף? מאיפה?".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות