fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשים בצריח

יכולות לעשות גדולות ונצורות. מצטיינות נשיא חיים צח, לע"מ
יכולות לעשות גדולות ונצורות. מצטיינות נשיא חיים צח, לע"מ

האם נשים יכולות להיות טנקיסטיות? ודאי שכן. אי אפשר לעצור את המהפכה ולומר זה לא מתאים לנשים. לא ירחק היום שנשים יפקדו על טנקים, ספינות טילים וצוללות, ומי יודע – אולי תהיה גם רמטכ"לית ראשונה. השמיים הם הגבול

בשנות ה-20 של המאה הקודמת ניתנה לנשים זכות הצבעה במדינות רבות בעולם, ביניהן ארצות הברית שעדיין מחכה לנשיאה הראשונה. כמעט 100 שנים עברו ואת הקידמה אי אפשר ולא ניתן לעצור. נשים בוחרות ונבחרות, נשים סוגרות פערים של מאות ואלפי שנות אפליה וקיפוח.

לאחרונה התעורר שוב נושא שירות הנשים בצה"ל, והפעם – האם נשים מסוגלות להיות טנקיסטיות. מעולם לא שירתתי בטנק, אבל הייתי בתוך נגמ"ש דחוס לוחמים קרוב ל-25 שנים במילואים. לדעתי, כל מה שעשינו שם בשטח, נשים יכולות לעשות באותה רמה של מקצועיות. דור הולך ודור בא, הטכנולוגיה משתנה, ולא ירחק היום שנשים יפקדו על טנקים, ספינות טילים וצוללות. אי אפשר כל פעם לעצור את המהפכה ולומר זה לא מתאים לנשים.

יכולות לעשות גדולות ונצורות. מצטיינות נשיא חיים צח, לע"מ
יכולות לעשות גדולות ונצורות. מצטיינות נשיא
חיים צח, לע"מ

מדוע על כל מדרגה של הכשרת נשים בצבא לתפקידים מבצעיים, מציבים מכשולים ומוצאים פגמים? אם הייתי מתגייס עכשיו לצבא והיו אומרים לי שאשרת עם שתי נשים בטנק, הייתי רואה בכך כבוד גדול ושירות מלא עניין בעל גוון חיובי.

פעם הפלגתי בים על ספינה בפיקודי, ובמקביל אלי הפליגה צעירה בשם גל אשקלוני. היה תענוג לראות את השליטה שלה בכלי השיט ואת יכולותיה המקצועיות. היא שימשה סקיפרית, מורה לשיט וחונכת לסטודנטים, וגם בים חזק הוכיחה את יכולותיה בימאות בצורה מעוררת כבוד גם מחניכיה עד שיבוא השלום הנכסף, נשים בעלות מוטיבציה יכולות, כמונו הגברים, לעשות גדולות ונצורות ואולי יום אחד תהיה מפקדת חטיבת טנקים ומי יודע – אולי גם רמטכ"לית. השמיים הם הגבול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות