fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדנו כך (וזה לא נורא כל כך)

שתיהן גרושות פעמיים, וביחד הם מומחיות במצבי משבר בתא המשפחתי ורוצות להעביר את זה הלאה. איריס רהב, תומכת רגשית ואנרגטית מבנימינה, ואבישג פלוסי, פסיכותרפיסטית גופנית מרמת ישי, רוצות ללמד אתכן איך לחיות עם עצמכן בשלום אחרי שהתגרשתן 
לדבר ולחוות את הכל. איריס רהב ואבישג פלוסי (צילום: נירית שפאץ)
לדבר ולחוות את הכל. איריס רהב ואבישג פלוסי (צילום: נירית שפאץ)

 

המילים "גרושה טרייה" מעלות דימויים שונים ולכאורה מנוגדים בתרבות הפופולארית: מצד אחד, אישה שנמצאת בשיאה של טלטלה רגשית, שסוחבת מטען של עצב וכאב על פירוק תא משפחתי ומתמודדת עם אתגרים כלכליים ופרקטיים לא פשוטים, עם בדידות ועם תחושת כישלון. מצד השני – אישה שסיימה קשר שגרם לה סבל, יצאה אל החופש וחופשייה לארגן את חייה באופן עצמאי, להתחבר לעצמה מחדש ולטעום את החיים. לפי דימויים מקובלים היא גם מרעננת את המלתחה, עושה תספורת חדשה ושובבה ומצטרפת לחוגים ופעילויות פנאי. לא מבטיח?

"אין הבדל עקרוני בין חוויית הגירושים אצל אישה לזו של גבר". איריס רהב ואבישג פלוסי (צילום: נירית שפאץ)"אין הבדל עקרוני בין חוויית הגירושים אצל אישה לזו של גבר". איריס רהב ואבישג פלוסי (צילום: נירית שפאץ)

 

איריס רהב ואבישג פלוסי עומדות על המטען והדואליות במצבה של הגרושה הטרייה, ויוצאות בסדנה שמיועדת לגרושות טריות, בשם "על החיים ועל הפרידה", שמוגדרת בדיוק במילים האלה: סדנה שתתנהל לאורך שישה מפגשים שסובבים סביב נושאי מסגרת שונים בתחום, באווירה רצינית ועם קריצה. הסדנה הראשונה מתוכננת ברמת ישי ב-15.1, וסדנה נוספת מתוכננת להיפתח בבנימינה בפברואר.

רהב מבנימינה ופלוסי מרמת ישי משלימות זו את זו בדרך חשיבתן, בסיפור חייהן ובהתמחותן. "גדלתי על ברכי הרציונל", אומרת רהב, "'כל מה שרואים ומרגישים קיים, ומה שלא – לא'. תמיד הייתה לי משיכה לנסתר, כילדה קראתי הרבה על הנושא, ועם זאת עסקתי בכלכלה ובמחשבים בבגרותי ועבדתי בהייטק. ואז נולד בני הבכור, והעיסוק הזה איבד את טעמו. עזבתי את העבודה ובמשך 15 שנים גידלתי את ילדיי בחינוך ביתי. במקביל, בעקבות ההורות, התחלתי ללמוד על נפש האדם שמעניינת אותי. אני מאוד אוהבת ללמוד. למדתי גרפולוגיה, חינוך קונבנציונלי, טיפולים אנרגטיים שונים ועוד. כיום אני תומכת רגשית ואנרגטית באנשים במצבי משבר ואתגר, תוך התמחות במצבי משבר ואתגר בתא המשפחתי".

 

הכתבה המלאה מחר, שישי, ב"כל זכרון" ובמהדורה הדיגיטלית

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות