fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפטר פרופ' צבי ארד נשיא מכללת נתניה ומיוזמי הקמתה

פיירברג וארד צילום רן אליהו
פיירברג וארד צילום רן אליהו

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר הספידה השבוע את פרופ' צבי ארד שהיה נשיא המכללה האקדמית נתניה ונפטר בראשית השבוע בגיל 75.

ארד כיהן כנשיא המכללה במשך 24 שנים והיה מיוזמי הקמתהה. חזונו היה לפתוח מרכז אקדמי ראשון בשרון במטרה להנגיש את ההשכלה הגבוהה מחוץ לגבולות המרכז. במהלך שנות כהונתו המכללה צמחה וכיום הפכה למי שמציעה תארים ייחודיים בביטוח, בנקאות ושוק ההון ונדל"ן.

פיירברג וארד צילום רן אליהו
פיירברג וארד צילום רן אליהו

לדבריה: "המיקום של המכללה במזרח העיר תרם רבות לפיתוח של האזור ויצר את הגרעין שממנו פיתחנו יחד את שכונת קריית השרון, שהזינה את המכללה והמכללה הזינה אותה".

במהלך שנות פעילותו בתחום ההשכלה הגבוהה בישראל כיהן פרופ' ארד כנשיא ורקטור אוניברסיטת בר אילן, פיתח את המכללות האזוריות בפריפריה וממקימי התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה. פרופ' ארד היה מדען בעל מוניטין בינלאומי בתחום המתמטיקה הוא חיבר חמישה ספרים וכתב כמאה מאמרים בתחום. במסגרת עבודתו בתחום פיתח את הקשרים המדעיים עם ברית המועצות, ארה"ב, סין ומדינות נוספות.

פיירברג איכר: "היום אנו אבלים על מותו של אחד מגדולי ראשי האקדמיה בישראל, חלוץ ופורץ דרך, מי שבגאונותו ואמונתו תרם רבות לפיתוח מערכת ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. בשנת 1993 נענה ליוזמתי כראש מינהל החינוך בעיריית נתניה להקמת מוסד אקדמי בעיר- יוזמה אשר קיבלה את ברכתו של מי שכיהן דאז כראש העירייה עו"ד יואל אלרואי, שאף הקצה לכך שטח, ולאחריו צבי פולג שקידם את המהלך.  המיקום של המכללה במזרח העיר תרם רבות לפיתוח של האזור ויצר את הגרעין שממנו פיתחנו יחד את שכונת קריית השרון, שהזינה את המכללה והמכללה הזינה אותה. לאורך השנים הצליח פרופ' ארד להצעיד את המכללה בנועם הליכותיו, בדיבורו השקול ומלא החן, בולט בצניעותו. הרעיונות היו שלו ובכל עת התגייסתי לסייע לו להגשים את החלומות הללו עבור תושבי העיר נתניה ומדינת ישראל. הוא פעל רבות לקידום קשרי החוץ וביוזמתו נחתמו הסכמים לשיתוף פעולה מדעי עם עשרות מוסדות מחקר ברחבי העולם. כשהחליטה המכללה להעניק לי תואר דוקטור לשם כבוד היה זה מהרגעים החשובים ביותר לאורך העשייה הציבורית שלי. פרופ' ארד הותיר את חותמו, העיר נתניה ותושביה מוקירים לו היום תודה ענקית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות